پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۲۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۵۶۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۳۰۷۵ مورد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد:

مراجعه 23هزار و 215 نفر به اورژانس‌ از آغاز طرح سلامت نوروزی
شنبه ٤ فروردین ١٤٠٣ ساعت ١:٢٢ ق.ظ   ( بازدید : 79 نفر )

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با اشاره به گزارشی از خدمات طرح سلامت نوروزی، گفت: از ابتدای طرح نوروزی امسال تا صبح امروز چهارم فروردین‌ماه، 23 هزار و 215 نفر به اورژانس بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه مراجعه و خدمات دریافت کرده‌اند.

 

دکتر جواد شاهین‌فر روز شنبه 4 فروردین‌ماه 1403 با اعلام این خبر در گفتگو با وبدا اظهار کرد: از این تعداد، 431 نفر مربوط به مصدومان حوادث ترافیکی بودند.

 

وی مهم‌ترین علل مراجعه به اورژانس بیمارستانی را به ترتیب، موارد تروما، تنفسی، گوارشی، سکته مغزی و موارد قلبی برشمرد و عنوان کرد: بیماران جاده‌ای تنها مربوط به تصادفات نیستند بلکه با توجه به استقرار پایگاه‌‌های جاده‌ای اورژانس ۱۱۵، مسافرانی که در حین سفر دچار عارضه ‌شوند، برای دریافت خدمات فوریتی و درمانی مورد نیاز به پایگاه های اورژانس مراجعه می‌کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی افزود: در این ایام بالغ بر یکهزار و 227 مورد ماموریت نیروهای اورژانس در تمام سطح استان انجام شده که از این تعداد 1008 مورد ماموریت غیر تصادفی و 219 مورد ماموریت تصادفی بوده است.

 

دکتر شاهین‌فر تصریح کرد: در این مدت 298 ماموریت تصادفی با انتقال بیماران به بیمارستان توسط نیروهای اورژانس در استان خراسان شمالی انجام و 48 مورد ماموریت تصادفی نیز به صورت درمان در محل انجام شده است.

 

وی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی در ایام نوروز عنوان کرد: در این راستا تاکنون 3 هزار و 582 بازرسی  از اماکن عمومی و مجموعه‌‌های خدمات رسانی در حوزه‌‌‌های اسکان، پذیرایی و سایر مراکز در سراسر کشور انجام شده است.

 

وی اظهار کرد: در جریان این بازرسی‌ها، 6 هزار و 761 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل استفاده کشف و معدوم سازی شده و دو مورد مرکز متخلف پلمب و 34 مورد نیز به منظور رسیدگی و برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.