پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۰۹۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۷۱۲۰ مورد

سه شنبه ٧ فروردین ١٤٠٣ ساعت ١٠:٤١ ق.ظ   ( بازدید : 60 نفر )

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مراجعه 5 هزار و 547 نفر به مراکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی و کشیک در تعطیلات رسمی نوروز خبر داد و گفت در این ایام تعداد 13 هزار و 495 خدمت و مراقبت به مراجعان ارائه شد.



دکتر جواد شاهین‌فر روز سه‌شنبه 7 فروردین ماه 1402 در گفتگو با وبدا، با بیان اینکه برنامه سلامت نوروزی در تعطیلات نوروزی اجرایی شده است، گفت: به منظور پیشگیری و کاهش بار بیماری‌های مرتبط با محیط از جمله بیماری‌های منتقله از آب و غذا و کنترل اپیدمی بیماری‌های روده‌ای عفونی برنامه تشدید نظارت‌ ها وکنترل عوامل محیطی با عنوان برنامه سلامت نوروزی اجرا شده است.


وی عنوان کرد: امسال تشدید بازدیدهای نوروزی از 15 اسفند ماه سال گذشته آغاز و با حضور بازرسان بهداشت محیط مراکز تهیه و توزیع، اماکن عمومی و مراکز حساس، سامانه های آب‌رسانی و مراکز اقامتی و اسکان نوروزی رصد شد.


به گفته وی، بازرسان بهداشت محیط تا پایان ششمین روز فروردین ماه با انجام 4 هزار و 368 بازدید، 38متخلف از قوانین بهداشتی را به مراجع قضایی معرفی، 386 اخطاریه بهداشتی صادر و 3 واحد صنفی متخلف را پلمب کردند.


دکتر شاهین‌فر با اشاره به تقارن ایام ماه مبارک رمضان و عیدنوروز، از ادامه فعالیت‌ها تا 25 فروردین ماه سال جاری خبر داد و افزود: بازرسان بهداشت محیط به منظور سلامت شهروندان و روزه داران در مجموع تعداد هزار و 305مورد سنجش با تجهیزات پرتابل را جهت بررسی سلامت مواد غذایی انجام دادند که منجربه کشف 7 هزارو 90 کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی و معدوم سازی یا خروج این موادغذایی  از چرخه توزیع شد.


وی به كشيك‌هاي 24 ساعته كنترل و رصد بيماري‌ها در تعطيلات نوروز اشاره كرد و گفت: در مجموع 250 خدمت جهت پيشگيري از هاري انساني شامل شستشوي محل گزش، تزريق واكسن هاري به تناسب نياز به مراجعين ارائه شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اهميت شناسايي و درمان زودهنگام بيماري‌هاي مهم دوره نوزادي عنوان كرد: خدمات غربالگري نوزادان در تعطيلات نوروز 1403 در 35 مركز كشيك ارائه و تعداد  190 نوزاد با مراجعه به مراكز خدمات جامع سلامت از نظر 2بيماري مهم كم كاري تيروئيد، فنيل كتونوري (بيماري متابوليك ارثي )غربالگري شدند.


وی ادامه داد: همچنین در مدت اعلام شده، 681 خدمت سلامت رواني، اجتماعي واعتياد به مراجعين مراكز خدمات جامع سلامت ارائه شد که شامل 66 خدمت آموزشي و مشاوره روانشناختي سلامت روان به 30 نفر از مراجعين و 154 مورد ويزيت شرح حال روانپزشكي توسط پزشكان می شود.


دکتر شاهین‌فر افزود: 461 خدمت ارزيابي اوليه سلامت روان نیز به مراجعان توسط مراقبين سلامت و بهورزان ارائه شده است و آموزش های لازم بهداشتی نیز با فراهم شدن مطالب آموزشی و راه اندازی ایستگاه های سلامت به مسافران، گردشگران و مردم ارائه شده است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.