پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۹۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۴۶۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۷۴۸۲ مورد

چهارشنبه ٨ فروردین ١٤٠٣ ساعت ١١:١٩ ق.ظ   ( بازدید : 56 نفر )

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی از انجام 4 هزار و 677 بازرسی بهداشتی نوروزی توسط بازرسان بهداشت محیط خبر داد و گفت: در جریان این بازرسی‌ها از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی تا کنون، 7 هزار و 261 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و از چرخه مصرف خارج شده است.


دکتر جواد شاهین‌فر روز چهارشنبه 8 فروردین 1403 در گفت و گو با وبدا با بیان اینکه در این طرح، بازرسی از اماکن اقامتی، اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، پایانه‌های مسافربری انجام و 422 اخطاریه بهداشتی صادر شده است، افزود: تاکنون 41 واحد صنفی به دلیل عدم رعایت استاندارد و موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و 3 واحد نیز پلمب شدند.


وی عنوان کرد: بازرسان بهداشت محیط دانشگاه 731 بازرسی از اماکن عمومی، 69 بازرسی از اماکن اقامتی، 505 بازرسی مشترک، 17 بازرسی از پایانه های مسافربری و 2 هزار و 877 بازرسی نیز از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام داده اند.


دکتر شاهین فر بیان کرد: در این مدت به طور متوسط 114 بازرس در روز در قالب 26 اکیپ بازرسی و نظارتی بر وضعیت بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت داشته اند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه 3 هزار و 724 مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی در این مدت انجام شده است، خاطرنشان کرد: با تجهیز بازرسان بهداشت محیط به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، تعداد هزار و 401 مورد سنجش صورت گرفته و تعداد 62 مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک انجام و بیش از 7 هزار کیلو گرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف کذشته معدوم شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه از زمان اجرای طرح سلامت نوروزی تاکنون 30 هزار و 296 نفر به اورژانس بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه مراجعه کرده اند، افزود: 25 هزار و 214 نفر از این تعداد به صورت سرپایی درمان و 5 هزار و 82 مورد نیز در بیمارستان ها بستری شده اند.


دکتر شاهین فر ادامه داد: از کل مراجعه کنندگان به بیمارستان های دانشگاه هزار و 639 نفر مصدومان ترومایی  بوده اند که بخشی به دلیل حوادث ترافیکی مراجعه داشتند، همچنین 2 هزار و 445 نفر بیماران تنفسی، 41 نفر سکته مغزی و بقیه برای سایر بیماری ها به بیمارستان مراجعه کرده اند.


وی با تاکید بر این که تمامی مراکز درمانی و 50 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، داروخانه ها و همچنین مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش دانشگاه برای ارائه خدمات و نظارت بر اجرای خدمات نوروزی به مردم عزیز، مسافرین و زائرین علی ابن موسی الرضا (ع) در حالت آماده باش کامل بودند، گفت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی ( اورژانس پیش بیمارستانی 115) در تاریخ مذکور هزار و 822 ماموریت داشته که از این تعداد، 356 مورد ماموریت حوادث ترافیکی و هزار و 466 مورد ماموریت حوادث غیرترافیکی بوده است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.