پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ١٢ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۸۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۹۴۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۴۰۳۸۰ مورد


رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: خدمات بهداشتی و درمانی به مادران نیازمند مراقبت ویژه تا زمان تولد نوزاد کاملا رایگان ارائه می‌شود و خدمات مورد نظر برای نوزاد در صورت نیاز نیز رایگان خواهد بود.

 

به گزارش وبدا، دکتر جواد شاهین‌فر با بیان اینکه، دانشگاه علوم پزشکی، حمایت از کسانی را که جمعیت جوان را به کشور تقدیم می‌کنند، تکلیف دانسته و مناسب با آن قوانین جمعیتی را اجرایی می‌کند، تأکید کرد: علاوه بر آن در راستای اهداف حمایتی دانشگاه از جوانی جمعیت، بسته های خدمتی برای مادران چند قلو زا و مادران نیازمند مراقبت ویژه تعریف شده است که طبق آن تمام مادران مذکور از زمان 6 ماهگی بارداری، تحت پوشش دانشگاه قرار می‌گیرند تا ضمن جلب رضایتمندی، زمینه‌سازی افزایش تولد ها در استان فراهم شود.

وی به استقرار دستگاه‌های مجهز درمان ناباروری در بیمارستان بنت الهدی بجنورد نیز اشاره و اعلام کرد: اولین تست مثبت در خرداد ماه امسال ثبت شده است. همچنین از ابتدای سال تا کنون با حمایت‌های دانشگاه چندین مادر باردار در شهرستان‌های استان توانستند بدون دغدغه فرزندان خود را در آغوش بگیرند.

 

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت سلامت مادران باردار، اقدامات زیادی توسط گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس، واحد مادران صورت می‌گیرد که از جمله آنها پیگیری مادران نیازمند مراقبت ویژه و در صورت لزوم اسکان مادران سایر شهرستانها در مرکز استان و گاها در شهر مشهد برای دسترسی بهتر و سریعتر به اقدامات تشخیصی و درمانی است.

 

دکتر شاهین‌فر افزود: در همین رابطه در سال جاری، ۴ مادر از شهرستانهای راز و جرگلان  و گرمه در بجنورد و یک مادر باردار از شهرستان جاجرم در مشهد به صورت رایگان اسکان داده شدند تا تحت مراقبت ویژه باشند.

 

بر اساس این گزارش؛ مادر باردار مبتلا به آنمی شدید ساکن روستای رباط قره بیل شهرستان گرمه، یکی از این نمونه‌ها بود که به مدت ۶۰ روز به همراه خانواده در یکی از مهمانپذیرهای شهر بجنورد اسکان یافتند و در طی این مدت اقدامات حمایتی از جمله تهیه سبد غذایی و تمامی اقدامات تشخیصی  و درمانی مادر با همکاری معاونت بهداشت و درمان، بیمارستان بنت الهدی بجنورد انجام شد و در نهایت، مادر و نوزاد در کمال صحت و سلامت به منزل بازگشتند. همچنین مراقبتهای بعد از زایمان نیز توسط کارکنان مرکز بهداشت شهرستان گرمه به طور کامل انجام شد.

 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.