پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۹۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۱۵۲۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۳۰۲۶۰ مورد

دوشنبه ٢٠ فروردین ١٤٠٣ ساعت ١:٥٣ ق.ظ   ( بازدید : 73 نفر )

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام تعطیلات سال نو و اجرای طرح سلامت نوروزی 67 هزار و 374 نفر از خدمات نوروزی بهداشت و درمان بهره مند شده اند.


دکتر جواد شاهین‌فر روز دوشنبه 20 فروردین‌ماه 1403 در گفتگو با وبدا اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بهره مندی از نیروی انسانی توانمند، متخصص و کارآمد و تجهیزات پزشکی به روز، در اجرای طرح سلامت نوروزی به به بیش از 67 هزار نفر از مراجعان و بیماران بیش از 200 هزار خدمت ارائه کرده است.


وی با اشاره به مراجعه 44 هزار و 661 نفر در این ایام به بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه، افزود: این بیماران از خدمات ویزیت عمومی و تخصصی، عمل های جراحی اورژانسی و خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، سی تی اسکن، سونوگرافی و ... بهره مند شده اند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اضافه کرد: از 28 اسفند سال گذشته تا 18 فروردین امسال به بیش از 7 هزار نفر خدمات ویزیت تخصصی و بیش از 37 هزار نفر ویزیت عمومی ارائه شده است.


وی خاطر نشان کرد: همچنین در ایام تعطیلات عید نوروز  هزار و 761 عمل جراحی در 9 بیمارستان تابعه دانشگاه از سوی پزشکان و متخصصان انجام شده است که 462 مورد از آن ها جراحی های اورژانسی بوده اند.


دکتر شاهین‌فر با بیان اینکه در مدت یاد شده 3 هزار و 152 مصدوم ترومایی و ترافیکی به اورژانس ها و مراکز درمانی مراجعه کرده اند، اعلام کرد: همچنین در این بازه زمانی 3 هزار و 537 بیمار تنفسی، هزار و 9 بیمار قلبی، 59 مورد سکته مغزی و هزار و 670 مورد گوارشی به اورژانس مراجعه کرده و خدمات دریافت کرده اند.


مراجعه بیش از 22 هزار نفر به مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی


رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین گفت: از 29 اسفند سال گذشته تا سیزدهم فروردین سال جدید، 22 هزار و 713 نفر با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه، از خدمات این مراکز بهره‌مند شدند.


دکتر شاهین فر با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز، 60 مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه و خانه بهداشت زیرمجموعه دانشگاه به مراجعان، خدمات سلامت محور ارائه کردند، عنوان کرد: در این مدت بیش از 64 هزار خدمت به مراجعان ارائه شده است.


وی با بیان اینکه شاخص مرگ مادران در اثر عوارض بارداری و زایمان، یکی از مهم‌ترین شاخص‌‎های توسعه در جامعه به شمار می‌آید، اعلام کرد: یکی از اولویت‌ های مهم حوزه سلامت، مراقبت از مادران باردار است که از بیست و نهم اسفند سال گذشته تا سیزدهم فروردین سال جدید، 3 هزار و 599 رسیدگی به مادران باردار توسط رابط سلامت مادران انجام  و 4 هزار و 970 خدمت ارئه و  970 مادر به پزشک ارجاع شده اند.


وی افزود: کادر بهداشتی دانشگاه در این ایام با آمادگی کامل در این مراکز، خدمات پزشکی، دندانپزشکی، مراقبت‌های مادران باردار و پس از زایمان، واکسیناسیون کودکان و مراقبت بیماری‌ها را به مردم و مهمانان نوروزی ارائه کردند.


وی با بیان اینکه 27 مرکز دندانپزشکی دانشگاه نیز در این ایام خدمت ارائه کرده اند، خاطرنشان کرد: بیش از هزار مراقبت دهان و دندان در این مدت انجام و 682 خدمت ارائه شده است، همچنین 128 نفر در گروه سنی 6 تا 14 سال از خدمات وارننیش فلوراید بهره مند شده اند.


دکتر شاهین‌فر همچنین به كشيك‌هاي 24 ساعته كنترل و رصد بيماري‌ها در تعطيلات نوروز اشاره كرد و ذکر کرد: خدمات آنی جهت پيشگيري از هاري انساني شامل شستشوي محل گزش، تزريق واكسن هاري به تناسب نياز به مراجعين ارائه شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اهميت شناسايي و درمان زودهنگام بيماري‌هاي مهم دوره نوزادي عنوان كرد: خدمات غربالگري نوزادان در تعطيلات نوروز 1403 در 35 مركز كشيك ارائه و تعداد  393 نوزاد با مراجعه به مراكز خدمات جامع سلامت از نظر 2بيماري مهم كم كاري تيروئيد، فنيل كتونوري (بيماري متابوليك ارثي )غربالگري شدند.


وی ادامه داد: همچنین در مدت اعلام شده، با حضور فعال بيش از22 نفر از روانشناسان در ايام تعطيلات نوروز  182 خدمت آموزشي و مشاوره روانشناختي  سلامت و 209 ويزيت روانشناختي توسط پزشكان مراكز جامع سلامت شهري وروستايي انجام شد.


وی همچنین عنوان کرد: در این مدت 6 هزار و 580 بازرسی با حضور کارشناسان بهداشتی دانشگاه انجام، 584 اخطاریه صادر و بیش از 8 هزار کیلوگرم موارد فاسد و تاریخ مصرف گذشته از چرخه مصرف خارج شده است.


دکتر شاهین‌فر افزود: طی این مدت تعداد 347مورد آزمایش pcrبیماری کووید،27مورد رپید تست کووید ،7مورد واکسیناسیون کووید و 2 هزار و 989 واکسیناسیون متداوم انجام شده است.


وی یادآوری کرد: از 24 اسفند سال گذشته تا 13 فروردین امسال 605 مورد نوزاد نیز در 6 بیمارستان دانشگاه متولد شده اند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه تامین سلامت مردم در ایام نوروزی بی وقفه ادامه داشت، از حضور و تلاش کادر بهداشت و درمان تقدیر کرد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.