پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۹۰۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۱۴۱۸ مورد

چهارشنبه ٢٠ اسفند ١٣٩٣ ساعت ١٢:١٤ ب.ظ   ( بازدید : 1788 نفر )

اختلاط مواد شیمیایی ماننده جوهر نمک ، مواد سفید کننده و لک بر بسیار خطرناک است و بخارات وگازهای ناشی از این اختلاط بسیار سمی وخفه کننده می باشد.

به گزارش « وب دا » معاون غذا وداروی دانشگاه با اشاره به اینکه همه ساله با فرارسیدن ایام نوروز، شمار زیادی از افراد به ویژه زنان خانه دار دچار مسمویمت می شوند ، اظهار داشت : درهنگام استفاده ازمواد شیمیایی و فرآورده های شوینده وپاک کننده ، پنجره ها را باز کنید تا هوا به خوبی درمحیط جریان داشته باشد ، بسیاری از این ترکیبات بخارات سمی ایجاد می کنند که به مخاط دهان ، بینی و ریه صدمه می زند.

دکتر « سید علی وکیلی » تصریح کرد : بسیاری از داروها ومحصولات خانگی مانند جوهر نمک ، مواد شوینده و لکه بر، لاک پاک کن ، سموم حشره کش وجونده کش ، تینر، ضد یخ ،بنزین و نفت می توانند درصورت بلعیده شدن ، تماس با پوست ، چشم و یا درصورت تنفس بسیار سمی باشند .

این مسئول در ادامه افزود : همیشه پس از استفاده از مواد شیمیایی سریعا درب آن را ببندید ودقت نمایید که هیچ ظرف دربسته ای از دسترسی کودکان درامان نیست و درصورتیکه کودک شما ماده ای غیر خوراکی را بلعید ، با مرکز اورژانس 115 ویا مرکز اطلاع رسانی داروها وسموم 1490 تماس بگیرند.


منبع : به گزارش پایگاه خبری وب دا: چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.