پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٢١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۲۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۰۵۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۹۲۳۹۷ مورد

شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ ساعت ٥:٤ ق.ظ   ( بازدید : 133 نفر )

چند پروژه مهم حوزه سلامت خراسان شمالی روز شنبه 8 اردیبهشت 1403 با حضور معاون درمان وزیر بهداشت و مسئولان استانی کلنگ‌زنی و یا افتتاح شد.

 

به گزارش وبدا، افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها که نقش مهمی در رشد شاخص های حوزه سلامت خراسان شمالی دارند در برنامه سفر یک روزه معاون وزیر بهداشت و هیئت همراه ایشان به استان قرار گرفت.

 

همراه سرا و مرکز تصویر برداری دیجیتال بیمارستان امام علی (ع) بجنورد افتتاح شد

همراه سرای خیر ساز و مرکز تصویر برداری دیجیتال بیمارستان امام علی (ع) با حضور دکتر کریمی معاون وزیر بهداشت، دکتر پاکهر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان و مدیران، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش وبدا، همراه سرای خیر ساز بیمارستان امام علی (ع) بجنورد در زمینی به مساحت 80 مترمربع و اعتباری بیش از 10 میلیارد ریال، توسط خیرین سلامت استان، احداث و تجهیز شده است.
همچنین؛ رادیولوژی دیجیتال این بیمارستان نیز در زیر بنایی به مساحت ۶۰ متر مربع به عنوان یکی از پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری افتتاح و راه اندازی شد.
 گفتنی است، احداث همراه سرای بیمار و یا ایجاد امکاناتی در بیمارستان برای سکونت همراهان بیمار یکی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی در راستای افزایش، رضایت‌ مندی مردم و عدالت در سلامت است.
همواره یکی از مهم‌ ترین دغدغه‌ها و مشکلات بیماران و همراهان آن‌ها در طول دوره درمان، موضوع اسکان و دسترسی راحت به خدمات درمانی و حمایتی است، که این نیاز در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد با مشارکت خیران نیک اندیش محقق شده است.

بنابراین گزارش، امروز شنبه ۸ اردیبهشت دکتر کریمی در این آیین، به پاس نیک اندیشی خیران با اهدا لوح و هدایایی از دو خیر این پروژه قدردانی کرد.

 


عملیات عمرانی بیمارستان تخصصی مادر و کودک آغاز شد

کلنگ آغاز عملیات عمرانی بیمارستان تخصصی مادر و کودک با حضور دکتر سعید کریمی معاون وزیر بهداشت، استاندار خراسان شمالی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، رئیس کل دادگستری استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان استان بر زمین خورد.

 به گزارش وبدا، بیمارستان فوق تخصصی مادر و کودک در مساحتی به وسعت 30 هزار متر مربع در 5 طبقه  و دو فاز در محل سایت پردیس دانشگاه  احداث می شود.

گفتنی است، در فاز نخست این پروژه عمرانی، 100 تخت احداث می شود که نقشه آن آماده و طراحی شده و در فاز دوم توسعه از 100 تخت به 320 تخت انجام می شود که مطالعه آن در حال انجام است.

بیمارستان مادر و کودک در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی دارد که فاز مطالعه آن آغاز شده و ۱۰ میلیارد تومان برای مطالعات آن تخصیص پیدا کرده است.
ساخت این بیمارستان یک هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

 

دستگاه ام آر آی پیشرفته بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد راه اندازی شد

 

دستگاه پیشرفته ام آر آی بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد، با حضور معاون درمان، وزیر بهداشت، استاندارخراسان شمالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مدیران و مسئولان استان، راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وبدا؛ دستگاه پیشرفته ام آر آی این بیمارستان که از پیشرفته ترین و بروزترین دستگاه های کشور است، به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تهیه شده است. که محدودیت تصویر برداری برای افراد با وزن بالا را ندارد.

این دستگاه ام آر آی دومین دستگاه ام آر آی، استان است که در یک سال گذشته در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

گفتنی است؛ با افتتاح این دستگاه، تعداد کل دستگاه های ام آر آی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به 3 دستگاه فعال افزایش یافته است.

قابل ذکر است، سال گذشته نیز با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی ام آر آی بیمارستان  خاتم الانبیاء شیروان به بهره برداری رسید که از زمان بهره برداری تاکنون بیش از 2 هزار خدمت به بیماران و مراجعان ارائه شده است.

 

راه اندازی نخستین سی تی اسکن 128 اسلایس خراسان شمالی


دستگاه سی تی اسکن پیشرفته، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسن (ع) بجنورد، به مناسبت گرامیداشت هفته ملی سلامت، امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 با حضور دکتر سعید کریمی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شد.

به گزارش وبدا؛ این دستگاه نخستین سی تی اسکن فوق‌یشرفته 128 اسلایس استان است، که امروز با حضور مدیران و مسئولان کشور و استان وارد چرخه خدمت می شود.

بنابراین گزارش، سی تی اسکن 128 اسلایس با مبلغ بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، از پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی جهان است که با راه اندازی آن تصویر برداری از عروق کرونر قلب ممکن می شود و به تشخیص و درمان بهتر و دقیق تر بیماری های قلبی کمک می کند.

گفتنی است؛ تامین و تکمیل تجهیزات درمانی استان، با رویکرد افزایش شاخص های درمان و بهبود ارائه خدمت انجام شده که این اقدام گامی امید بخش برای مردم و ظرفیتی برای همراهی مردم در حوزه سلامت است.

 

 

 

 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.