پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٣ تیر ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۱۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۴۷۴۷۹۱ مورد

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مطرح کرد:

نکاتی درباره بارداری سالم
سه شنبه ٢٥ اردیبهشت ١٤٠٣ ساعت ١٤:٢٩ ب.ظ   ( بازدید : 26 نفر )

دکترای سلامت بارداری و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به خطرات بارداری در سنین بالا، گفت: این که افراد در چه سنی توانایی بارور شدن را دارند و اینکه سنی بهینه برای بارداری چه سنی است دو موضوع متفاوتی هستند، از 15 تا 45 سال به عنوان پنجره باروری خانم مطرح شده است اما به بارداری های زیر 15 و بالای 35 سال تحت عنوان باداری های نیازمند مراقبت ویژه گفته می شود.


دکتر مریم باقری در گفت و گو با وبدا؛ افزود: بارداری در این سنین به دلیل عدم آمادگی بدن مادر، ممکن است همراه با عوارضی باشد که در این صورت مادران به مراقبت های ویژه نیازمند هستند.


وی با بیان اینکه در بارداری های زیر 18 سال به دلیل عدم تکمیل سیکل قاعدگی، در برخی سیکل ها تخمک گذاری انجام نمی شود و موجب ایجاد نگرانی هایی برای مادر می شود، در صورتی که ما  این عدم بارداری را جزو ناباروری قرار نمی دهیم، اضافه کرد:  در سنین زیر 18 سال ممکن است فرد از وزن، قد و نمایه توده بدنی در محدوده نرمال نباشد، بنابراین بیشتر افرادی که در این سن بارداری می شوند، دارای کمبود وزن هستند اما این شرایط اگر مراقبت ها به درستی انجام شود نگران کننده نیست.


دکتر باقری ادامه داد: در سنین بالای 45 سال نگرانی بیماری های مزمن وجود دارد، زنان از سنین بالای 30 سال به دلیل شیوع برخی بیماری های متابولیک و بیماری های مزمن مانند فشار و قند خون در این سن چنانچه باردار شوند نیازمند مراقبت های ویژه خواهند بود.


وی در پاسخ به این سوال که مناسب ترین فاصله زمانی با فرزند دوم چقدر است و چه مراقبت هایی نیاز دارد؟ نیز گفت:  اگر خانمی زیر 35 سال یک فرزند زنده دارد بین 18 تا 24 ماه بهترین زمان فاصله گذاری بین بارداری اول و دوم است، اما اگر بالای 35 سال سن و یک فرزند دارد 12 تا 18 ماه این فاصله مناسب است.


وی افزود: چنانچه بارداری با کمتر از این فاصله انجام شد، مادران نباید نگران باشند زیرا با دریافت مراقبت های بهداشتی و مامایی در مراکز دانشگاه می توانند بارداری سالمی داشته باشند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.