پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۵۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۵۳۸۱ مورد


آشنایی با جدیدترین روش های نوین در دندانپزشکی ترمیمی و کنترل و پیشگیری پوسیدگی ‌دندان ها مهمترین محور بحث و بررسی دندانپزشکان در این کنگره است.

 

 

 

 

 

 

 

پانزدهمین کنگره انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی ایران با محور کاهش پوسیدگی دندان و شعار quotation mark آفرینش لبخندی زیبا در اجتماع بدون پوسیدگی quotation mark درمحل هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد.
دکترمحمدباقر رضوانی رئیس این کنگره سه روزه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگارخبرگزاری صدا و سیما گفت: آشنایی با جدیدترین روش های نوین دردندانپزشکی ترمیمی و کنترل و پیشگیری پوسیدگی ‌دندان ها مهمترین محور بحث و بررسی دندانپزشکان در این کنگره است.
وی با تاکید بر روش صحیح مسواک زدن بعنوان مهمترین عامل پیشگیری از پوسیدگی دندان گفت: استفاده از ترکیبات مختلف فلوراید، تغذیه مناسب ، کاهش و کنترل مصرف مواد قندی، رعایت بهداشت دهان و دندان فردی و معاینات منظم دندانپزشکی از جمله راه های موثر در کاهش پوسیدگی دندان هاست .
دکتر رضوانی با بیان اینکه آمار درستی از پوسیدگی دندان ها در جامعه ایرانی وجود ندارد افزود: پژوهش ها نشان می دهد گاها تا 6دندان پوسیده ،کشیده شده و ترمیمی اعلام شده که این میزان زیاد است .
رئیس پانزدهمین کنگره سالانه انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی ایران افزود: بهترین روش پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها آموزش بهداشت ساده شامل نخ دندان کشیدن به صورت صحیح و آموزش مسواک زدن ساده به بیمار از طریق دندانپزشکان و مربیان بهداشت در مدارس است که می‌توان مشکل بعدی بیمار کاهش پیدا کند و بهترین سن برای آموزش این روش‌ها در کودکی است .
وی درباره برنامه های این کنگره نیز گفت: برگزاری نشست های تخصصی،کارگاه های آموزشی و سخنرانی های علمی ، ارائه پوستر و برگزاری نمایشگاه تجهیزات دندانپزشکی از جمله برنامه های این کنگره است.
پانزدهمین کنگره انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی ایران تا بیست و دوم آبان درمحل هتل المپیک تهران ادامه دارد.

 


منبع : دانشکده دندانپزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.