پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۸۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۹۶۳۸ مورد

شنبه ٧ آذر ١٣٩٤ ساعت ١٢:١٠ ب.ظ   ( بازدید : 9529 نفر )

فرمت (Extension) فایل EXE کوتاه شده Executable File به معنای "فایل قابل اجرا" و یک فرمت استاندارد است. این فرمت توسط مایکروسافت ساخته شده است و در سیستم‌عامل‌های تحت داس (DOS) و ویندوز قابل اجرا هستند (البته در سیستم عامل تحت داس، فقط سری خاصی از این نوع فایل‌ها پشتیبانی می‌شوند). فایل‌هایی که دارای فرمت EXE هستند (صرف نظر از اینکه ممکن است فرمت بعضی از فایل‌ها به صورت دستی به EXE تبدیل شده باشند) در واقع برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های قابل اجرا بر روی سیستم‌عامل ویندوز هستند که این سیستم‌عامل با استفاده از مترجم‌ها (کمپایلرها) و منابع (Resources) خود می‌تواند این گونه برنامه‌ها را اجرا کند.

فایل EXE که از دستورات زبان‌های برنامه نویسی ساخته شده است می‌تواند شامل تصاویر، آیکون‌ها، کامپوننت‌های مخصوص (Components) و... باشد. ممکن است این برنامه دارای یک رابط گرافیکی برای راحتی کاربر یا یک رابط دستوری باشد.

درصورتی که برنامه پیشفرض اجراکننده این فرمت تغییر داده نشده باشد، معمولاً با دابل کلیک کردن یا با استفاده از برنامه‌های دستوری مانند Run، می‌توان این اپلیکیشن‌ها را اجرا کرد. درصورتی که برنامه پیش فرض تغییر داده شده است، می‌توانید با مراجعه به پست "حل مشکل باز نشدن برنامه‌ها و فایل‌های EXE" آن را تغییر دهید.

 

مشخصات پسوند فایل EXE:

  • نوع MIME یا اینترنت مدیا تایپ: application/octet-stream و application/x-msdownload و application/exe و application/x-exe و application/dos-exeو  vms/exe و application/x-winexe و application/msdos-windows و application/x-msdos-

 

نرم افزار پیشفرض در ویندوز:

برای اجرای فایل‌های EXE (همان برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها)، نرم‌افزار خاصی در ویندوز وجود ندارد. همه این برنامه‌ها با استفاده از مترجم‌ها، کامپایلرها و منابع موجود در خود سیستم‌عامل ویندوز اجرا می‌شوند. البته برنامه‌هایی که دارای رابط دستوری هستند، از Command.exe و CMD.exe به صورت پیشفرض برای اجرا شدن استفاده می‌کنند.


منبع : مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.