پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۲۳۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۶۸۸۸ مورد

شنبه ٢٨ فروردین ١٣٩٥ ساعت ١٤:١٥ ب.ظ   ( بازدید : 895 نفر )

56 بیمار مبتلا به هموفیلی در استان شناسایی شده اند .

به گزارش « وب دا » مسئول بیماری های خاص معاونت درمان با بیان این مطلب گفت : بیماری هموفیلی یک اختلال خونریزی دهنده است که از طریق وراثت منتقل می شود و از نشانه های اولیه هموفیلی می توان به خونریزی های طولانی پس از ایجاد خراش های کوچک در بدن اشاره کرد.

« مهری فرشاد » با بیان اینکه  این خونریزی های کوچک باعث مرگ افراد مبتلا به هموفیلی نمی شود ، افزود : اما به تدریج و با پیشرفت بیماری مبتلایان به هموفیلی علایم شدید تری مانند خونریزی دردناک داخل مفصلی مانند مفصل زانو را تجربه خواهند کرد .

این مسئول تصریح کرد : روش های ژن درمانی برای مبتلایان به هموفیلی بسیار امیدوارکننده است اما در حال حاضر برای این بیماران هیچ درمانی علاج دهنده ای جز پیوند کبد وجود ندارد.

« فرشاد » در ادامه با اشاره به شناسایی 56 بیمار مبتلا به هموفیلی در استان اظهار کرد : دریافت انواع فاکتورهای انعقادی ، تزریق خون و پلاسما و انجام آزمایشات تخصصی برای این بیماران به صورت رایگان انجام می شود .

به گفته وی در حال حاضر همه بیمارستان های دولتی در شهرستان های استان داروهای بیماران خاص و هموفیلی را تهیه و در اختیار بیماران قرار می دهند.


منبع : معاونت درمان دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.