پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٢٨ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۰۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۸۷۱۹۴ مورد


همایش آسیب های اجتماعی و شناخت مواد مخدرو عوارض آن با حضور جناب آقای خدمتگزار فرماندار شهرستان فاروج ،حجت الاسلام و المسلمین قلی زاده امام جمعه شهر فاروج جناب آقای قربانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ،جناب سرگرد حسنی از فرماندهی انتظامی استان ، ریاست وپرسنل شبکه بهداشت ودرمان ،جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان و شوراهای اسلامی و دهیاران در محل سالن اجتماعات فرمانداری روز دوشنبه مورخ ۹۵/۴/۱۴ برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی : در ابتدا جناب دکتر صادقیان ریاست شبکه بهداشت ودرمان با خیرمقدم به حاضرین در همایش مطالبی گفتن ودر ادامه فرماندارمحترم شهرستان فاروج  در این جلسه  از مواد مخدر بعنوان چهارمین آسیب و بحران  اجتماعی در دنیا عنوان کرد و افزود : اعتیاد به مواد مخدر زمینه ساز مشکلات فرهنگی ، اجتماعی، اقتصادی و... و به عنوان یک تهدید جدی برای برای کشور محسوب می شودو حیثیت ، تقوا ، ازهم پاشیدگی خانواده ها ، اعتقادات دینی و ارزشهای اسلامی ، سلامت روح و جسم و اخلاق و ... را تحت الشعاع خود قرار داده ومشکلات جدی را برای فرد و اجتماع در پی دارد .
وی با اشاره به تاریخچه مواد مخدر و نوع استعمال و شرایط شیوع و تکثیر آن توسط افراد سودجو و فرصت طلب  و مبارزه همه حکومتها در همه زمانها با این معضل افزود : در انقلاب اسلامی  بعنوان نماد مردم سالاری دینی بر پایه ارزشهای  اسلامی  و پشتوانه مردمی و تقدیم  شهدا زیادی  در راه مبارزه با موادمخدر با اجرا طرح ها مختلف توسط مرزبانان ، نیروی انتظامی و سربازان امام زمان (عج )توانسته ایم موفقیت های زیادی در راه مباره با مواد مخدر داشته باشیم .
امان ا... خدمتگزار  به طرح حیات اجتماعی و برگزاری دوره های آموزشی توجیهی مواد مخدرجامعه هدف شبکه بهداشت و درمان -12 جلسه - ادارات بهزیستی ، کمیته امداد ، آموزش و پرورش  ، شوراها و دهیاران در سالهای گذشته به صورت بخشی ، دهستانی  ، شهری و روستایی  -10 جلسه - اشاره و افزود : امروزه تجارت مواد مخدر یکی از اساسی ترین چالشهای سیاسی ، اجتماعی فرهنگی و ... است و شیوع آن سرمایه های اجتماعی و انسانی را تحت الشعاع قرار می دهد  .
رئیس شورای هماهنگی  مبارزه با مواد مخدر در شهرستان  عدم نظارت کافی و مدیریت نامناسب بر فرزندان ،و عدم نظارت و کنترل فرزندان در ورود به فضاهای مجازی ، اینترنت ، ماهواره  اعتقادات و باورهای غلط و ... را از عوامل گرایش به اعتیاد به مواد مخدر عنوان کرد و افزود : با آگاهی بخشی و ارائه الگوی درست و تقویت اعتقادات  فرزندان می توان در جهت کاهش اسیب های اجتماعی گامهای خوبی برداشت .                 
نماینده عالی دولت   مهم‌ترین راهبرد در امر پیشگیری را اطلاع رسانی ، آموزش و آگاه‌سازی نوجوانان، جوانان و والدین آنها نسبت به عوارض مواد مخدر و مقابله با این پدیده شوم عنوان و خاطر نشان کردند : متاسفانه یکی از حربه‌های استکبار جهانی بحث توزیع مواد مخدر از مرزهای شرقی در کشورمان است ‏که در راه مقابله با سوداگران مرگ و حفظ سلامت جامعه تعدادی از بهترین فرزندان کشورمان به درجه‌ی رفیع شهادت ‏نائل شده‌اند.
فرماندار فاروج گفت: همراهی و همکاری خانواده ها و دستگاهها در همراهی با  دولت در راه مبارزه با مواد مخدر ؛دشمنان را نامید و گام موثری در کاهش آسیب های اجتماعی است .
نماینده عالی دولت   مهم‌ترین راهبرد در امر پیشگیری را اطلاع رسانی ، آموزش و آگاه‌سازی نوجوانان، جوانان و والدین آنها نسبت به عوارض مواد مخدر و مقابله با این پدیده شوم برشمرد . امام جمعه محترم  فاروج نیز در این جلسه ضمن اشاره به آیات و روایات ؛ به آسیبهای مواد مخدر اشاره و افزود ؛ اعتیاد  به دین ،  تقوا ، استقلال ، هویت ملی  فردآسیب می رساند و باعث  ازهم پاشیدگی خانواده ها ، جرائم و سرقت ها و ... در جامعه میگردد .
وی به داشتن خروجی و نتیجه لازم  ازاین همایشها تاکید کرد و افزود : مدعوین گزارش عملکردی  از این همایش را در جلسات بعدی داشته باشند .   
قربانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه با عنوان این مطلب که مواد مخدر یک تهدید جهانی است  به ماده 33 قانون مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود : مواد مخدر و اعتیاد به آن بوجود آورنده بسیاری از آسیب های اجتماعی  در جامعه است .
وی از مدعوین جلسه  خواست تا بعنوان سفیران سلامت هر کدام در حوزه خود اقدامات پیشگیرانه داشته  باشند چرا که اعتیاد ممکن است بدون در نظر گرفتن جایگاه ، سن و ... تهدید جدی برای همه باشد .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مقابله ، درمان ، و اقدامات و فعالیتهای پیشگیرانه را سه هدف شورای هماهنگی با مبارزه با مواد مخدر برشمرد و افزود : وظیفه ماست  در حوزه ای که هستیم با آگاهی و اطلاع رسانی به افراد از  عواقب فردی و اجتماعی اعتیاد جامعه را در مقابل  این معضل واکسینه نمایم





 


منبع : شبکه بهداشت و درمان فاروج چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.