پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۸۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۹۸۲۹ مورد

شنبه ١٦ مرداد ١٣٩٥ ساعت ٩:٢٧ ق.ظ   ( بازدید : 594 نفر )

رهروان ولایت ـ دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه (علیهاالسلام) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا (علیه السلام) می‌باشد. دهه كرامت فرصت مناسـبي براي آشنايي بيشتر با ائمه اطهار (علیهم السلام) وعمل به رهنمودهاي آنهاست.این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است

وقتی سایه کرامت کریمی بر سر ما باشد و در سایه‌سار وجود پربرکت او به حیات خود ادامه می‌دهیم، هرگز هیچ شک و شبهه‌ای در افکار خود دخیل نکنیم که رستگاری ما حتمی و یقینی خواهد بود. حیات ما در این سرزمین مرهون کرامت، عنایت و توجه ویژه‌ای است که حضرت ثامن‌الائمه، هشتمین سپهر آسمان امامت و ولایت و خواهر مکرمه‌اش حضرت فاطمه‌معصومه (علیهاالسلام) نسبت به ما دارند، با کرامت مهر و ماه این سرزمین، راه سعادت و بهروزی، در پیش‌روی ما راه‌هدایت می‌شود و در مسیر آن به کمال می‌رسیم.

کرامت و عزت و بزرگواری جزئی از سرشت انسان است و اگر انسان خود را آنچنان که هست بیابد، کرامت و عزت پیدا می کند. دهه کرامت بهترین فرصت خودسازی است تا با تاسی از شخصیت متعالی و الگویی حضرت فاطمه ی معصومه (علیهاالسلام) و امام رضا (علیه السلام) سعی و تلاش در راه کمال  و سعادت الهی داشته باشیم، از این رو باید در این دهه شاهد اوج شادی و سرور معنوی مشتاقان و پیروان اهل بیت (علیهم السلام) بود.

خداوند متعال در قرآن مجید به کرامت و تکریم انسان تصریح نموده «وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُم مِّنَ الطَّيِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَى كَثِيرٍ مِّمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِيلًا، اسراء آیه 70» و بوضوح اعلام داشته، نخستین مخالف و دشمن کرامت انسان «ابلیس» بود که گفت: «أَرَأَيْتَکَ هذَا الَّذي کَرَّمْتَ عَلَيَّ، اسراء 62»‌ خداوندا می‌دانی که چه کرده‌ای و این «آدم» را بر من برتری داده‌ای، من مخالفم و به سراغ «ذرّیه» وی می‌روم و تا آنان را خوار و ذلیل و مطیع خود نساخته‌‌ام، رها نخواهم کرد. تقابل ابلیس با خالق خود از موضوع تکریم انسان شروع شد و تا حال ادامه دارد.

كشور ايران را بايد مفتخر به اين دانست كه ميهماني شايسته براي فرزندان و ذريه امام هفتم مي باشد. وجود بارگاه ملكوتيان موسوي كه همگي از براي رضا(ع) از مدينه سر در سفر نهاده اند و بر خاك ايران رميده؛ و چه زيباست نام نهادن اين ديار به كشور كرامت... .


منبع : مدیریت فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.