پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۹۲۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۳۷۱۰ مورد

شنبه ٢٤ مهر ١٣٩٥ ساعت ١٠:١ ق.ظ   ( بازدید : 897 نفر )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این جلسه روز چهارشنبه پنجم خردادماه در محل تالار اندیشه معاونت آموزشی دانشگاه برگزار شد. مسئول کارگروه علوم تغذیه گزارشی از روند امور صورت گرفته و جلسات تشکیل شده این کارگروه در منطقه نه کشوری ارائه داد. به گفته مهندس جلیلوند با رایزنی که در طی این جلسات انجام شد، دکتر کشاورزی دبیر بورد تغذیه بیست و هفتم خردادماه برای بررسی پتانسیل های دانشگاه و امکانات جهت راه اندازی رشته علوم تغذیه به دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی می آیند.

 دکتر گنجی ابراز امیدواری کرد که رشته علوم تغذیه با پیگیری های این کارگروه در دانشگاه راه‌اندازی شود.

دکتر نامدار در مورد ارزیابی استانداردهای کالبدی برنامه آموزشی دوره دکترای پزشکی عمومی گزارشی مختصر ارائه داد. به گفته وی این استانداردها در دویست و چهل و نهمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌ها مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است و ارزیابی صورت گرفته بر پایه همین استانداردها می‌باشد. بر اساس این گزارش در حوزه هیات علمی غیربالینی مشکلی وجود ندارد. البته در زمینه علوم تشریح و کارشناس آزمایشگاه کمبود نیرو وجود دارد اما در حوزه هیات علمی بالینی با استاندارد تعریف شده هشت نفر فاصله است. به خصوص در حیطه‌های آسیب شناسی، طب اورژانس و بیماری های قلب کمبود جدی وجود دارد.  

از لحاظ امکانات، تجهیزات و فضای فیزیکی در بخش آناتومی کمبودهایی وجود دارد. در بخش بالینی کمبودهایی در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی وجود دارد.

به گفته دکتر نامدار، در مرکز مهارت های بالینی امکانات خوبی وجود دارد ولی از لحاظ تعداد این تجهیزات کمبود وجود دارد و هم چنین فضای فیزیکی این مرکز بایستی توسعه یابد.

مسئول کارگروه اعتباربخشی موسسه‌ای از روند امور صورت گرفته و در حال انجام این کارگروه گزارشی ارائه داد. به گفته خانم طباطبایی چهر هنوز این کارگروه در منطقه نه جلسه‌ای تشکیل نداده است اما در دانشگاه حدود پنج جلسه برگزار شده است که طی این جلسات برای 33 نفر ابلاغ صادر شده تا در این زمینه همکاری داشته باشند، البته این کار نیازمند همکاری و مساعدت همه بخش‌ها و واحدهای دانشگاه است.

به گفته وی این کارگروه به طور منظم هر هفته روزهای شنبه تشکیل جلسه می دهد و به بحث و تبادل نظر در خصوص سمتندات و فرم‌های درخواستی پرداخته می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه کاری که در این کارگروه در حال انجام است را کاری بزرگ و بسیار جامع و کامل عنوان کرد و باعث روشن شدن نقاط ضعف دانشگاه در زمینه آموزش دانست.

 


منبع : ستاد حول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.