پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٣١ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۰۳۶۹ مورد

چهارشنبه ١٩ آبان ١٣٩٥ ساعت ١٢:١٨ ب.ظ   ( بازدید : 778 نفر )

مراقبت های پس از درمان ترمیم دندان

پس از ترمیم دندانهایی که زنده هستند یعنی درمان ریشه (روت کانال تراپی) نشده اند ممکن است عوارضی را شاهد باشیم که با انجام مراقب های لازم سپری خواهند شد.

  • جهت ترمیم های همرنگ مانعی جهت خوردن غذا وجود ندارد ولی توصیه می شود تا برطرف شدن بی حسی غذاهای جویدنی میل نشود تا به بافت های نرم بی حس مثل زبان و گونه صدمه ای وارد نگردد.
    جهت ترمیم های آمالگام (فلزی) تا حدود ۲ ساعت چیزی میل نشود و تا ۲۴ ساعت غذاهای سفت و محم میل نگردد.
  • در ترمیم های همرنگ بهتر است تا ۲۴ ساعت اول از مصرف غذاهای رنگی نظیر چای و قهوه و شکلات ها اجتناب نموده و سیگار کشیده نشود.
  • از خوردن غذاهای سفت و شکننده نظیر پسته, فندق, یخ, ته دیگ، شکلاتهای سفت و آب نبات با دندان ترمیم شده خصوصاً در ترمیم های بزرگ اجتناب شود زیرا باعث شکستن ترمیم یا دیواره های باقیماندۀ دندان می گردد.
  • رعایت بهداشت خصوصا مسواک زدن و کشیدن نخ دندان اهمیت فراوان دارد زیرا دندانهای ترمیم شده نیز می توانند مجدداً پوسیده شوند.
  • ترمیم دندان مانند هر جسم دیگری عمر مفیدی دارد که معمولا بین ۵ تا ۸ سال متغیر است و باید نسبت به تعویض آن در زمان مناسب اقدام کرد.

با توجه با پیشرفت پوسیدگی، امکان وجود التهاب در مرکز دندان (پالپ) وجود داشته و به دنبال آن امکان افزایش حساسیت نسبت به سرما و گرما وجود دارد. معمولا حداکثر این علامات طی ۲ تا ۳ هفته از بین می رود و در طی این مدت کافی است از تحریک بیش از حد دندان جلوگیری شده و غذاهای ولرم میل شود تا دوره نقاهت دندان طولانی تر نگردد


منبع : کلینیک ویژه دانشکده دندانپزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.