پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٣٠ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۶۱۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۰۱۴۴ مورد

سه شنبه ٢٣ آذر ١٣٩٥ ساعت ١٥:٧ ب.ظ   ( بازدید : 413 نفر )

کارگاه مشارکت داوطلبان سلامت در پیشگیری از مقاومت به انتی بیوتیک ها

گرچه پیدایش انتی بیوتیک ها انقلابی در حرفه پزشکی وسلامت جوامع بود. لذا به مرور زمان واستفاده نا بجا  وبیش از حد یا کمتر از میزان لازم انتی بیوتیک ها در انسان وحیوانات علاوه بر افزایش قابل توجه هزینه های درمانی وخطرات وسیع برای سلامت جامعه منجر به پیدایش روند رو به رشد مقاومتهای میکروبی در سراسر جهان شد.

این خطر تا جایی است که دانشمندان هشدار داده اند که تمام خدمات پزشکی مدرن  اعم از جراحی های بزرگ پیوند اعضا وحتی شیمی درمانی  سرطانها با مشکل مواجه خواهد شد . از انجا که تجویز و مصرف غیر منطقی انتی بیوتیک ها به یکی از معضلات مهم در جهان تبدیل شده است . کتاب مقاومت انتی بیوتیک ها از مجموعه اموزشی داوطلبان سلامت تلاشی است در راستای شناخت عموم مردم به اینکه چه موقع از انتی بیوتیک ها استفاده شود و چه موقع از مصرف نا بجای انها پرهیز گردد.

لذا به منظور حساس سازی مسولین مشارکتهای مردمی شهرستانهای استان کارگاه مشارکت داوطلبان سلامت در پیشگیری از مقاومت به انتی بیوتیک ها در تاریخ 22آذردر محل سالن اموزشی معاونت بهداشتی برگزار گردید.

لازم به ذکر است که تعداد 800 جلد از کتاب جهت اطلاع رسانی به کلیه مراکز جامعه سلامت شهری پایگاه های سلامت وخانه بهداشت جهت ارتقاء سواد سلامت خانوارها به منظور نیل به اهداف طرح تحول سلامت در استان توزیع گردید.


منبع : معاونت بهداشت دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.