پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۶۳۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۹۶۵۶ مورد

شنبه ٢ بهمن ١٣٩٥ ساعت ١٠:٣٥ ق.ظ   ( بازدید : 141 نفر )

سالخوردگی فعال و مولد به عنوان یک جزء ضروری از برنامه های توسعه به شمار می رود .

به گزارش « وب دا » مدیرگروه جمعیت ، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه جمعیت افراد سالمند در حال افزایش است ، بیان کرد : با پیشرفت روز افزون علوم پزشکی و نیز رعایت اصول ایمنی و بهداشتی که باعث افزایش امید به زندگی می شود ، جمعیت افراد سالمند در جهان در حال افزایش است.

دکتر « مریم پورآدینه » تصریح کرد :برای رسیدن به سالمندی فعال و سالم باید به تمام ابعاد جسمی ، روانی ، اجتماعی ، اقتصادی و معنوی سالمندان توجه داشت.

به گفته وی بسیاری از بیماری ها و مشکلات سالمندی ناشی از شیوه زندگی ناسالم است و باید پایه و اساس سلامت در این ابعاد را با بکارگیری شیوه صحیح و ارتقای کیفیت زندگی از ابتدایی ترین مراحل حیات پیگیری نمود.

وی با بیان اینکه شیوه زندگی سالم توصیه های بسیار ساده و مفیدی را برای دستیابی به یک زندگی سلامت محور ارائه می کند ، افزود : اجتناب از مصرف روغن های جامد ، کره و غذاهای چرب، کاهش مصرف گوشت قرمز ، محدود نمودن مصرف نمک و شکر، مصرف روزانه 2 سهم لبنیات ، مصرف بیشتر سبزی و میوه ، انجام پیاده روی ملایم ، قرار گرفتن در معرض نورخورشید، عدم استعمال دخانیات و عدم مصرف خودسرانه دارو از جمله نکاتی است که به سالمندان برای داشتن یک زندگی شاداب کمک می کند.

دکتر « پور آدینه » همچنین تصریح کرد : مشارکت سالمندان در فعالیت های اجتماعی ، پرداختن به کارها و برنامه های مورد علاقه ، خارج شدن از خانه ، در خواست کمک از دیگران در مواقع نیاز و مشغول شدن به کاری در خانه نیز از جمله نکاتی است که در کاهش استرس سالمندی و افزایش روحیه و امید به زندگی موثر است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.