پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۹۴۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۸۰۱۸ مورد

چهارشنبه ٢٥ اسفند ١٣٩٥ ساعت ١٠:٥ ق.ظ   ( بازدید : 162 نفر )

به منظور پیشگیری از مسمومیت دارویی هنگام انجام خانه تکانی در منازل در جمع آوری کیسه های پر از قرص و کپسول و یا شربت نیمه مصرف شده دقت نمایید .

به گزارش « وب دا » معاون غذا و دارو دانشگاه با بیان این مطلب گفت : داروهایی که تاریخ انقضاء آن ها فرارسیده است برای معدوم نمودن ابتدا بروشور داروی مذکور را مطالعه کنید و درصورت توصیه شرکت سازنده جهت معدوم نمودن طبق دستور عمل نمایید.

دکتر « سید علی وکیلی » افزود : تاریخ انقضاء پمادها و کرم های موضعی را از روی جعبه مقوایی آن ها و یا از روی تاریخ حک شده روی انتهای تیوب پماد کنترل کرده و شربت ها را در فاضلاب خالی و شیشه های آن را دور بریزید.

این مسئول تاکید کرد : قطره ها و پمادهای چشمی که از باز شدن درب آن یک ماه گذشته است دیگر استریل نمی باشند و باید دور ریخت و آمپول ها و سرنگ های تاریخ گذشته را در کیسه زباله بریزید و معدوم نمائید.

وی با بیان اینکه داروهای بدون برچسب و یا داروهای فله ای را هرگز در منزل نگه ندارید افزود : بهتر است لیستی از داروهای موجود منزل تهیه و در محل نگهداری دارو نصب شود و هر چند وقت یک بار این لیست بازبینی شود و می توان تاریخ انقضای این داروها را هم در این لیست اضافه کرد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.