پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۳۲۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۰۲۷۰ مورد

شنبه ٩ اردیبهشت ١٣٩٦ ساعت ١٠:٢٠ ق.ظ   ( بازدید : 607 نفر )

14روانشناس باليني در٣ شهر بجنورد شيروان وآشخانه خدمات رايگان بهداشت روان ارايه مي دهند

به گزارش پايگاه خبري وبدا ، معاون بهداشتي دانشگاه در همايش خانواده وپيشگيري از افسردگي كه در تالارحافظ برگزار شد ، با اشاره به جمله"بيا در مورد افسردگي حرف بزنيم " به عنوان شعار روز جهاني سلامت گفت: شعار هرسال وزارت بهداشت براساس معضلات و مشكلات جهان شمول است تا هركشوري روي آن هدفگذاري كند وامسال باتوجه به آمار بالاي افسردگي درسطح جهان ، تمركز بر روي اين اختلال اعصاب وروان است.
دكتر "هاشمي" با بيان اين كه افسردگي دومين عامل بعد ازسوانح بيشترين آمار ابتلا را دارد،افزود: ٣٥٠ ميليون نفر از مردم دنيا افسردگي دارندواين بيماري ١٦ و٧ دهم درصد بار بيماريها را به خود اختصاص ميدهد.
وي تصريح كرد: از هر ٤ نفر در سنين ١٥ تا ٦٤ ساله يك نفر در طول عمر خود يكي از بيماريهاي اعصاب وروان را تجربه ميكند كه سردمدار آن بعد از اضطراب ها افسردگي است.
وي بابيان اين كه شيوع افسردگي بسيار بالاست، اظهار داشت: انگ زدايي، ازمهم ترين اهداف ما در هفته سلامت است وبايد اجازه دهيم افراد در مورد افسردگي صحبت كنند.
وي به اهميت افسردگي در سالمندان وجوانان اشاره نمود و خاطرنشان كرد: متاسفانه بيشتر افراد افسردگي در سالمندان را به اشتباه از خصوصيات كهولت سن درنظر مي گيرند و به عنوان عارضه پيري با آن برخورد مي كنند كه در صورت ادامه يافتن به معضلات خانوادگي شديد منجر مي شود.
"هاشمي " ، با بيان اين كه افسردگي در زنان بيشتر از مردان است گفت: همه افراد در مراحل مختلف زندگي نياز به مشاوره دارند و با توجه به افزايش ميزان اضطراب واسترس در زندگي ماشيني كنوني،آگاهي از مهارتهاي مقابله با آن ها درپيشگيري از اختلالات اعصاب وروان وافسردگي ضروري است.
وي به اهميت صله رحم و مديريت فضاي مجازي اشاره كرد وافزود: زندگي ماشيني وتشريفات زياد، صله رحم راكمرنگ تر ازگذشته كرده ومعضلات ناشي از فضاي مجازي به حدي رسيده كه نياز به اطلاع رساني ومديريت بيشتر دارد تا همچون گذشته از اثرات مثبت روابط بين فردي و اثربخشي ارتباطات اجتماعي بهره مند گرديم.

" باقري "،مدير كل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري نيز دراين همايش به اهميت توانمندسازي خانواده ها اشاره كرد وگفت: اميدواريم با برنامه ريزي واطلاع رساني مناسب و به موقع بتوانيم جامعه اي متحول وبه دور از افسردگي داشته باشيم


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.