پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۰۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۹۳۵۸ مورد


جلسه بررسی مسائل مرتبط با راه دسترسی ، آب مورد نیاز و سیستم حمل و نقل عمومی سایت ارکان و بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد در استانداری برگزار شد.

به گزارش وبدا در این جلسه که به درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار محترم ومدیران سازمان های ذیربط برگزار شد ،دکتر گلمکانی بر ضرورت توجه ویژه به افزایش تسهیلات دسترسی به بیمارستان ، تامین آب لوله کشی بهداشتی و تامین وسایل نقلیه عمومی برای ایاب و ذهاب بیماران و همراهان به عنوان اولویت های اساسی تاکید نمود.

رئیس دانشگاه تصریح کرد : کار بسیار بزرگی در استان با افتتاح بیمارستان ها انجام شده است و نباید اجازه دهیم برخی موارد ، اصل این خدمت بزرگ را تحت الشعاع قرار دهد.

وی با اشاره به آغاز بکار این بیمارستان در ساعات پس از زلزله هفته گذشته و بلافاصله پس از افتتاح ، عنوان کرد :نظر ما این است که با مدیریت قوی بتوانیم این بیمارستان را به محور بهداشتی درمانی در کشور تبدیل کنیم.

وی با اشاره به  این که رسیدگی به مسئله آب در این حجم ساختمان و تاسیسات ضروری است، گفت :اکنون 2 مخزن آب داریم و دستگاه کلرزنی خودکار برای آن تعبیه شده است و بهداشت محیط اجازه مصرف آب را داده است اما حجم آب کم است و ممکن است با فعال شدن تمامی بخش ها آب به طبقات بالا نرسد.

وی تسریع ساخت و تعریض راه دسترسی به بیمارستان را بسیار مهم عنوان کرد و همچنین خواستار فعال شدن سیستم حمل و نقل عمومی (تاکسی و اتوبوس ) در این منطقه شد.

بر پایه این گزارش هر یک از مدیران ذیربط به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و مهندس علی نیا معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در ادامه ضمن اظهار خوشوقتی از این که بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی استان در مدت خیلی کم با کیفیت و مطلوبیت خیلی خوب به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت : اکنون برای بهره برداری بهتر لازم است تسهیلات لازم فراهم شود و مشکل بیماران فقط رنج بیماری باشد.

وی تاکید کرد :در حال پیگیری بهبود راه دسترسی هستیم و این کار در گذشته به دلیل کمبود اعتبارات با کندی پیش رفته ولی امسال یکی از اولویت های ما این راه است و برای تامین اعتبار از منابع استانی و شهرستانی هزینه خواهد شد و جا دارد فرمانداری محترم در کمیته برنامه ریزی شهرستان به تخصیص اعتبار توجه نماید تا هر چه زودتر راه بیمارستان به اتمام برسد .

مهندس «علی نیا»همچنین گفت :از منابع اعتباراتی امسال سازمان های مستقر در سایت ارکان برای آبرسانی کمک می گیریم و در هفته آینده در کمیته برنامه ریزی شهرستان و بعد از ابلاغ اعتبارات تملک استان، اعتبارت را تامین می کنیم.

وی تصریح کرد : با درک این موضوع که راه اندازی این بیمارستان برای استان بسیار مهم است، می خواهیم پروژه به این بزرگی بدون حاشیه به خدمات رسانی بپردازد.

وی افزود :با وزارت کشور و سازمان شهرداری ها رایزنی می کنیم که اعتباری برای نوسازی ناوگان نیمه فرسوده حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی گرفته شود و تعدادی به بیمارستان اختصاص می دهیم.

وی تاکید کرد :بحث های فنی را آب و فاضلاب باید بررسی نماید تا در مرحله اول مشکل بیمارستان و در مرحله بعدی مشکل کل سایت برطرف شود و منابع ظرف یکی دو ماه آینده انشاا... تامین خواهد شد.

 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.