پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۹۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۹۶۲۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۲۸۳۶۶ مورد

سه شنبه ٩ خرداد ١٣٩٦ ساعت ٩:٢٦ ق.ظ   ( بازدید : 844 نفر )

موردی از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در استان گزارش نشده است اما رعایت نکات بهداشتی و خودداری از ذبح دام در منازل برای پیشگیری الزامی است.

به گزارش « وب دا » معاون بهداشتی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : به منظور پیشگیری از این بیماری بايد از خرید و ذبح دام در منازل خودداری گردد، کشتار دام باید فقط در کشتارگاه های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی صورت گیرد و پس از طی مرحله پیش سرد ، فرآورده های گوشتی به بازار عرضه شوند .
دکتر « سید احمد هاشمی » تاکید کرد : بايستي از خوردن گوشت تازه یا جگر خام و نیمه پخته به صورت جدی خودداری شود و استفاده از گوشت تازه ، جگر و دل و قلوه بعد از طی زمان پیش سرد ( گذشت 48 ساعت از ذبح و نگهداری در دمانی صفر تا 4 درجه سانتی گراد ) و پس از پخت كامل صورت گیرد.
این مسئول با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو از بیماری های مشترک بین حیوان و انسان است که از طریق کنه و يا تماس مستقيم با لاشه و توليدات دام ذبح شده و ترشحات آن منتقل شده و خطرناک می باشد ، افزود : تب ، درد عضلانی ، گردن درد ، سفت شدن بافت گردن ، درد چشم ، تهوع ، استفراغ، اسهال ، شکم درد ، نوسانات خلقی شدید و خواب آلودگی و بدنبال آن علائم خونریزی از نقاط مختلف بدن بویژه زیر پوستی گوارشی ، ادراری و .... از مهمترین علایم این بیماری است.
وی در ادامه افزود : تمام افرادی که به نحوی در تماس با دام می باشند مانند دامپروران ، قصاب ها ، دامپزشکان ، کارگران کشتارگاه ها و ... به منظور جلوگیری از ابتلا به این بیماری بايد از دستکش ، روپوش بلند ، شلوار و چکمه مخصوص استفاده نمایند


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.