پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۳۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۷۲۰۲ مورد

شنبه ٣ تیر ١٣٩٦ ساعت ١٢:٢٥ ب.ظ   ( بازدید : 133 نفر )

شایع ترین عامل زمینه ساز آسم آلرژی است.

به گزارش پایگاه خبری وبدا، پزشک فوق تخصص ریه و عضو هیئت علمی دانشگاه گفت : زمینه های ارثی و ژنتیکی و عفونت های ویروسی فرد در بروز آسم و آلرژی تاثیر به سزایی دارد.
دکتر «زهرا فتوک کیایی» افزود : عوامل شغلی در کنار عوامل ژنتیکی، علایم و عوارض را تشدید می کند مثلا افرادی که با سیمان و بلوک سر و کار دارند و یا افرادی که در معرض بخار فلزات یا جوشکاری قرار دارند و یا در کارخانه پنبه زنی مشغول به کار هستند بیشتر در معرض آسم و آلرژی قرار دارند.
وی تصریح کرد : در افرادی که در کودکی به سرخجه یا سیاه سرفه مبتلا شده اند و سیستم ایمنی آن ها تحریک شده، احتمال ابتلا به آسم افزایش می یابد.
وی اظهار داشت : خس خس سینه، تنفس، سرفه به ویژه سرفه های شبانه، خلط سفید رنگ و چسبنده از علایم آسم به شمار می رود.
وی تاکید کرد : افرادی که زمینه ژنتیکی و عوامل شغلی و مستعد کننده این بیماری را دارند با شروع آلرژی باید در مراحل اولیه به طور حتم به پزشک متخصص مراجعه کننده تا از عواقب جبران ناپذیر بیماری پیشگیری شود.
وی با اشاره به این که پرهیز از مواد محرک که خود فرد آن ها را شناسایی می کند مهم ترین عامل در درمان آلرژی است ، افزود: درمان آسم نیز استفاده از داروهای استنشاقی می باشد و فقط 20 - 10 درصد افراد به درمان های قوی نیاز دارند و این بیماران می توانند با مصرف منظم دارو مانند افراد سالم زندگی کنند.
به گفته وی احتمال ابتلا به آسم در افرادی که در معرض دود سیگار قرار دارند افزایش می یابد.
این پزشک فوق تخصص ریه و عضو هیئت علمی دانشگاه گفت : متاسفانه خطر ابتلا به کانسر ریه در افراد سیگاری و افرادی که در معرض دود سیگار هستند، بالاست.
دکتر « فتوک کیایی» افزود : پرهیز از تماس با دود سیگار و ترک سیگار مهم ترین عامل پیشگیری از بیماری های ریوی است.
وی تصریح کرد : افراد سیگاری به جز سرطان ریه، ذات الریه و سل مستعد ابتلا به سرطان دستگاه گوارش هستند، بنابراین ترک آن کمک شایانی به بهبود وضعیت سلامتی این افراد می کند.
وی اظهار داشت : احتمال برونشیت مزمن نیز با ترک سیگار کاهش می یابد و تنها 10 درصد مبتلایان به این بیماری سیگار نمی کشند


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.