پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۳۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۹۴۸۴ مورد

سه شنبه ٣ مرداد ١٣٩٦ ساعت ١٢:٤٨ ب.ظ   ( بازدید : 515 نفر )

با توجه به شیوع آلودگی گسترده رایانه ها و سرورها در سطح کشور به باج افزار جدید تحت عنوان wannacrypt و لزوم پیشگیری از توزیع وانتشار این باج افزار در سطح شبکه و رایانه های دانشگاه، ضروری است کاربران به هنگام استفاده از رایانه و اینترنت، موارد ذیل را رعایت نمایند.

1-    با توجه به شناسایی این باج افزار توسط آنتی ویروس ESET Nod32، دقت نمایید تا نسخه آنتی ویروس موجود بر روی رایانه بروز باشد.

2-    هنگام استفاده از حافظه های جانبی مانند کول دیسک، فلش مموری و نظایر آن، قبل از استفاده حتما آنها را توسط نرم افزار آنتی ویروس اسکن نموده و سپس باز نمایید.

3-    از بازنمودن ایمیل های ارسالی توسط افراد ناشناس یا موضوعات غیر مرتبط با حوزه کاری اکیدا خودداری نمایید. چرا که گاهی اوقات حتی صرف بازنمودن ایمیل، آلودگی در سطح همان رایانه و سایر رایانه های متصل به شبکه نیز منتشر می شود.

4-    از مشاهده وب سایت های متفرقه و وب گردی های غیر مرتبط و کلیک نمودن بر روی لینک های مشکوک خصوصا در شبکه های اجتماعی خودداری نمایید.

5-    از اطلاعات مهم موجود بر روی رایانه خود نسخه پشتیبان تهیه نموده و در محل دیگری مانند DVDو مشابه آن نگهداری نمایید.

6-    در صورت آلودگی رایانه و یا مشاهده پیغام مشکوک (مشابه تصویر زیر)، بلافاصله رایانه خود را خاموش نموده و سریعا موضوع را به کارشناس فناوری اطلاعات حوزه خود اطلاع دهید.

7-    در صورت وجود سوال یا ابهام و نیاز به دریافت راهنمایی در این خصوص، با کارشناس فناوری اطلاعات واحد خود تماس بگیرید.

8-  اطلاعات تکمیلی به طور مرتب از طریق وب سایت دانشگاه اطلاع رسانی می گردد. لطفا به طور مستمر نسبت به مشاهده پرتال دانشگاه اقدام نمایید.

wannacr


منبع : مدیریت فاوا دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.