پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٢٩ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۸۷۳۸۳ مورد


رئیس دانشگاه واعضای محترم هیات امنای دانشگاه در اجلاس سراسری هیأت امناهای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشورحضور یافتند .

به گزارش وبدا در طلیعه آغاز به کار دوازدهمین دولت در نظام اسلامی، فرصتی فراهم آمد تا خدمتگزاران عرصه سلامت، در قالب هیأت امناهای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی با برگزاری نشستی در حضور مسؤولان ارشد قانونگذاری و اجرایی کشور، به بررسی نقش هیأت امنا در مدیریت نوین دانشگاه ها و مراکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بپردازند و هم¬ فکری لازم را برای یافتن راهکارهای ارتقایی انجام دهند.
شرکت‌کنندگان، ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند همه‌ دست اندرکاران نظام سلامت، به ویژه وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جناب آقای دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی که با مدیریت جهادی و پرتلاش خود منشأ آثار و برکات ماندگار در عرصه بهداشت و درمان کشور شدند، بر عهد و اهتمام خود در راه ارتقای سلامت مردم شریف و بزرگوار کشور و ارتقای کارایی نظام ارائه خدمت، با در نظرگرفتن شرایط کنونی کشور تأکید کردند.
بر پایه این گزارش در پایان این اجلاس بیانیه ای با اشاره به مفاد ذیل قرائت گردید:
1.
پذیرش و معرفی سلامت به عنوان اولویت و دغدغه دولت دوازدهم از سوی رئیس جمهور منتخب مردم، موجب خرسندی و امیدواری است، لکن استمرار موفقیت‌ها و برنامه‌های ارتقایی و تحولی چند سال اخیر حوزه سلامت در گرو عنایت ویژه دولت دوازدهم به یکپارچه‌سازی همه‌ ارکان تصمیم گیری و اجزای تصدی گری ذیل تولیت واحد نظام سلامت است .
2.
پایداری منابع نظام سلامت از طریق کاهش وابستگی آن به منابع ناپایدار حاصل از فروش نفت، افزایش و نشاندار کردن منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده، وضع عوارض بر کالاها و اقدامات آسیب رسان سلامت، نقش آفرینی مؤثرتر بیمه‌های سلامت، شناسایی منابع جدید و ارتقای کارآیی حاصل می‌شود .
3.
اجرای کامل مفاد سیاست‌های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، مستلزم همدلی و همکاری همه‌ دست اندرکاران و کارگزاران نظام است، انتظار می‌رود همگان به دور از تعصبات بخشی و سازمانی متولی سلامت کشور را در راه تحقق اهداف عالی این بخش یاری دهند.
4.
دست‌آوردهای مهم طرح تحول سلامت، به عنوان منشور خدمتگزاری دولت یازدهم در بخش بهداشت و درمان و سایر برنامه های توسعه ای و عملیاتی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی، در چندماهه اخیر تحت تأثیر تخصیص نیافتن به موقع اعتبارات مصوب محدودیت منابع مالی و بدهی سنگین سازمان های بیمه گر به بیمارستان ها قرار گرفته و این امر ادامه خدمتگزاری مطلوب در دولت بعدی را با چالش جدی مواجه خواهد کرد. شرکت کنندگان در اجلاس، یاری و مساعدت همه‌ دست اندرکاران تأمین مالی در مجلس شورای اسلامی و دولت را طلب می کنند و بر این باورند که تنها با پذیرش مسؤولیت و تعهد همه‌ دست اندرکاران تأمین مالی در مجلس شورای اسلامی و دولت دوازدهم، حلاوت مواهب طرح تحول سلامت در کام مردم ماندگار خواهد ماند.
5.
رویکرد اقتصاد مقاومتی به عنوان برنامه اقدام و عمل وزارت بهداشت، در تدوین اهداف کلی و کمی و برنامه عملیاتی مشترک دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کشور، با نگاهی عالمانه به گذشته، برمبنای سیاست های کلی سلامت و اهداف برنامه 5 ساله ششم توسعه تجلی یافته و به تصویب هیأت امناهای دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها رسیده است، لکن تثبیت و نهادینه سازی آن مستلزم پایش مستمر و نظام‌مند در سطوح مختلف ستاد و صف وزارت بهداشت، خواهد بود.
6.
سیاست‌های آمایش سرزمین نقطه امید برقراری عدالت توزیعی در برخورداری از امکانات، نیروی انسانی و مواهب کشور است و تشکیل شوراهای کلان مناطق و کمیسیون‌های دائمی هیأت امنا، اقدام مؤثری است که در راستای اجرای این سیاست‌ها و تقویت نقش هیأت ‌های امنا توسط وزارت بهداشت به اجرا درآمده است. استمرار و توسعه چنین اقداماتی در ایجاد هم راستایی و یکپارچگی برنامه¬های کلان کشوری و دانشگاهی و در عین حال تفویض اختیار در سطح تصمیم‌گیری و ایجاد انعطاف در برنامه های اجرایی با توجه به شرایط هر منطقه، راهگشا خواهد بود.
7.
شرکت‌کنندگان بر استمرار برگزاری اجلاس مشترک هیأت امناهای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و مؤسسات وابسته، به صورت سالانه با حضور مسؤولان ارشد قانون گذاری و اجرایی کشور تأکید می کنند.

 

 

 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.