پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٣١ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۵۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۰۴۷۵ مورد

چهارشنبه ٢٥ مرداد ١٣٩٦ ساعت ١١:٥٦ ق.ظ   ( بازدید : 667 نفر )

دوره آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات رسیدگی به تخلفات اداری در حیطه اختیارات مدیران در تالار شهيد آوینی بیمارستان امام علی (ع) بجنورد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وبدا، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در ابتداي اين دوره آموزشي يك روزه گفت : ما در حوزه تامین سلامت جامعه کار می کنیم که این حوزه از حساسیت بالایی برخوردار است و منابع انسانی و فردی نقش بسیار بزرگ و چشمگیری در آن دارد.
دکتر «عباسی» افزود : نگاه کردن به مقوله منابع انسانی با تصور تک محوري و یک بعدی نگاه ساده انگارانه اي است.
وی تصریح کرد : اقدامات همه ما در حوزه های مختلف باید منجر به يك نتیجه شود و آن نتیجه چیزی جز ارتقاء سطح سلامت مردم نیست.
وی با بيان این که، حوزه سلامت سازمانی در خدمت جامعه و خدمت محور است، نه تولید کننده صنعت و کالا محور، اظهار داشت : اگر فرآیندی تعریف می کنیم، استانداردی می گذاریم و یا مداخله ای انجام می دهیم بهتر است نگاه ما به محورهای اصلی باشد.
وی خاطر نشان کرد : مقوله رفتار سازمانی که آموزش، یادگیری و بحث باورهای مدیران در آن نقش بسیار ارزنده ای دارد، در فرآیند سازی و استانداردسازی بسیار حائز اهمیت است.
دکتر «عباسی» تاکید کرد : بهتر است همه ما روز به روز به سمت و سوی محیطی برنامه محور و فرآیند محور متناسب با اولويت هاي تامین سلامتی حرکت کنیم تا بتوانیم خدمات خوبی به مردم و جامعه ارائه دهیم.
رئیس هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و مدیر توسعه سازمان و منابع انسانی دانشگاه نیز گفت : در مجموعه 4744 نیروی انسانی در دانشگاه خدمت مي كنند و 3743 نفر پرسنل داريم که مطابق قانون هیات می تواند به تخلفات آن ها رسیدگی کند.
«شاکری» افزود : ما از مدیران انتظار داریم اگر در زیر مجموعه خود با تخلف مواجه می شوند به طور حتم با ما مشورت کنند.
وی با اشاره به تعداد آراء صادره بر اساس رسته خدمتی تا پایان سال 95 تصریح کرد : تا سال 93 در این حوزه جلساتی حدود یکی دو ساعته برگزار می کردیم اما خوشبختانه از سال 94 جلسات ما یک روزه شده و خوشبختانه تحول عظیمی در عملكرد هيات رسيدگي به تخلفات رخ داده است.
وی خاطر نشان کرد : توجه به اهم موضوعات مشکل ساز خیلی مهم است و کمک می کند تا ما آموزش خوب و مناسبی برای همکاران داشته باشیم.
معاون دفتر هماهنگی هیاتهای رسیدگی به تخلفات اداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در ابتداي ايگفت : هدف ما این است که فضا را برای مردم، ارباب رجوع و مدیران طوری آماده کنیم که حداکثر رضایتمندی را داشته باشند.
«روزبه» با بیان این که پیشگیری از تخلف بسیار مهم تر از برخورد با تخلف است افزود : تامین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آحاد مردم از طریق تامین منابع و امکانات لازم برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، دارویی، توانبخشی، آموزشي و پژوهشی با توجه به اصول عدالت، حفظ کرامت، توسعه پایدار، کیفیت مطلوب و بهروزی و بهبودی جزو ماموریتهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شمار می رود.
وی با اشاره به تخلفات و مجازات اداری و تفاوت آنها با جرم، قوانین و مقررات رسیدگی به تخلفات در نظام اداری ایران و ساختار و فرآیند رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان دولت و قانون تشکیلات و آئین دادرسی به دیوان عدالت اداری را تشريح نمود و تصریح کرد : 20 تا 30 درصد پنانسیل ها در این عرصه به دیوان عدالت اداری مربوط است.
وی تاکید کرد : کارمندان حوزه سلامت به طور کامل باید اهداف و قوانين را بدانند تا بتوانند خدمات مطلوبی ارائه دهند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.