پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۶۵۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۸۷۲۰ مورد


از تاریخ 17 تیر لغایت 30 مرداد ماه 4 هزار و 413 ویزیت چشم پزشکی و دندانپزشکی توسط بنیاد خیریه نورآوران سلامت در بخش سرحد شهرستان شیروان انجام شده است.

به گزارش « وب دا » مشاور رئیس دانشگاه در امور مشارکت های مردمی در این خصوص بیان کرد : از این تعداد 2958 ویزیت در حوزه چشم پزشکی انجام شده است که 280 نفر کاندیدای عمل جراحی بودند و از این تعداد 194 نفر نیاز به عمل کاتاراکت (آب مروارید ) ، 67 نفر نیازمند عمل استرابیسم و DCR و 19نفر نیازمند سایر عمل ها از قبیل ناخنک می باشند.
دکتر « محسن شهریاری » تصریح کرد : در حوزه چشم پزشکی همچنین 1065 مورد تجویز دارو و 1340 مورد عینک تجویز شده است.
این مسئول در ادامه به فعالیت های انجام شده در حوزه دندانپزشکی اشاره کرد و گفت : 1455 مورد ویزیت نیز در حوزه دندانپزشکی انجام شده است و 1345نفر نیاز به ترمیم دندان، 223 نفر نیاز به جرم گیری ، 706 نفر نیاز به کشیدن و 36نفرنیاز به فلوراید تراپی داشتند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 1 نظر

سمیه بومیشنبه ١١ شهریور ١٣٩٦ ساعت ١٣:٤ ب.ظ

با سلام احتراما جهت تکمیل بیانات جناب آقای دکتر شهریاری مشاور رییس دانشگاه در امور مشارکت های مردمی از 2958 ویزیت در حوزه چشم پزشکی ، ابتدا تمام این بیماران توسط واحد بینایی سنجی ( اپتومتریست ) وبزیت شدند که موارد بیماریهای چشمی به متخصصان چشم همکار در طرح نور آوران ارجاع داده شد که از این تعداد 1340 نفر نیاز به عینک داشتند توسط اپتومتریست های همکار در طرح نور اوران تجویز شده است. با تشکر