پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۷۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۷۴۳۹ مورد

یكشنبه ١٥ دی ١٣٩٢ ساعت ٨:١٤ ق.ظ   ( بازدید : 565 نفر )

سبک زندگی سالم مهم ترین عامل در پیشگیری از فراموشی و ابتلا به آلزایمر است .

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی "وب دا " یک پزشک متخصص اعصاب و روان در بیمارستان امام رضا(ع) گفت: بیماری آلزایمر شایع ترین علت زوال عقل است و در این بیماری شدت از بین رفتن توانایی های ادراکی و اجتماعی آن قدر شدید است که سبب اختلال در عملکرد روزانه بیمار می شود.

دکتر "آزاده شمسی" با بیان این که عامل ایجاد کننده آلزایمر بیشتر ژنتیکی است ، افزود: بیماری آلزایمر با اختلال حافظه آغاز می شود به طوری که فرد قادر به صحبت کردن نبوده و مهارت های زبانی خود را از دست می دهد.

وی سن شروع این بیماری را سنین سالمندی عنوان و تصریح کرد: اگر فرد در سنین زیر 65 سالگی دچار این بیماری شود از نوع زودرس خواهد بود.

وی سبک زندگی سالم، ورزش، عدم استفاده از سیگار و مصرف میوه و سبزیجات تازه را بهترین گزینه ها برای پیشگیری از بیماری آلزایمر دانست.

وی خاطرنشان کرد: البته فعال بودن ذهن هم عامل مهمی برای پیشگیری از این بیماری است لذا افراد تحصلیکرده و اهل مطالعه و کارهای فکری کمتر به این بیماری دچار می شوند.

وی اضافه می کند: فعالیت های فکری و ذهنی نظیر شطرنج، حل جدول، روابط اجتماعی روزانه و یادگیری زبان دوم بیش از مصرف داروها می‌تواند در مقابله با آلزایمر موثر باشد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.