پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٣١ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۲۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۰۹۴۷ مورد

دوشنبه ٢٤ مهر ١٣٩٦ ساعت ١٠:١٤ ق.ظ   ( بازدید : 150 نفر )

70 درصد زنان نوعی از افسردگی را بعد از زایمان تجربه می کنند.

به گزارش وب دا مسئول واحد جمعیت و خانواده مرکز بهداشت بجنورد گفت:معمولا پس از پشت سر گذاشتن سختی ها و محدودیت های دوران بارداری و ترس از زایمان و تحمل درد ؛ با تولد کودک مادر منتظر آرامش و شادمانی است که اگر این امر اتفاق نیفتد و یا آگاهی های لازم در مورد برخی مسائل استرس زای بعد از زایمان وجود نداشته باشد، مشکلاتی ایجاد می شود که بدون حمایت های اطرافیان ممکن است مادر را دچار افسردگی نماید.

دکتر"تکتم یزدانی" اظهار داشت:مشکلات عاطفی پس از زایمان بسیار شایع است و حدود 10 تا 15 درصد مادران مسئله غمگینی بعد از زایمان و 70 درصد زنان نوعی از افسردگی بعد از زایمان را تجربه می کنند.

وی افزود: بسیاری از زنان بلافاصله بعد از زایمان احساس عشق و نزدیکی به نوزاد را ندارند و این احساس به تدریج به وجود می آید.

وی تاکید کرد:اغلب اوقات افسردگی بعد از زایمان ناشناخته مانده و به آن بی توجهی می شود.

دکتر"یزدانی" اظهار داشت:حمایت از مادر در امر شیردادن به نوزاد راهی است برای محکم کردن رابطه دو طرفه مادر و شیرخوار و دادن این احساس به مادر که کاملا توانمند و قابل است.

وی خاطرنشان کرد:به مادرانی که از دوران کودکی یا از زایمان قبلی سایه ذهنی بدی دارند یا در شیر دادن ناموفق بوده اند باید بیشتر توجه گردد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.