پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٢٨ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۵۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۸۶۸۴۵ مورد

سه شنبه ٢٥ مهر ١٣٩٦ ساعت ١٠:٢٦ ق.ظ   ( بازدید : 327 نفر )

جشنواره غذای محلی و سالم در بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان برگزار شد.

به گزارش وب دا کارشناس مسئول واحد نظارت بر مواد غذایی شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت :به مناسبت بزرگداشت روز جهانی غذا، جشنواره غذای سالم در سالن اجتماعات بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان برگزار شد.

مهندس "حسین صادقی" اظهار داشت:جشنواره غذای سالم با شعار"تغییر و اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت" با محوریت کاهش مصرف نمک در جدول نشانگرهای رنگی تغذیه ای در سالن اجتماعات بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان با پخت 23نوع غذای گرم و 8 نوع غذای سرد برگزار شد.

وی تصریح کرد: باید برای حفظ سلامتی در برنامه غذایی خود از تمام گروه های مواد غذایی از جمله کربوهیدرات ها ، پروتئین ها ، لبنیات و مواد معدنی و ویتامین ها با رعایت تعادل و تنوع غذایی استفاده کنیم .

دکتر "سیدرضا سیدحسینی "رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان نیز گفت: به تمام بیماران توصیه می کنم ترجیحا از غذاهای خانگی استفاده کنند و تنوع غذایی را رعایت نمایند.

به گفته وی اکثر مردم دوست دارند بدانند چه نوع غذایی را غذای سالم می نامند و چگونه باید مصرف کنیم؟ با کمی مطالعه به آسانی درمی یابیم که غذای سالم غذایی است که بدن ما برای حفظ و بهبود سلامتی به آن نیاز دارد .

وی افزود : با توجه به اینکه ویتامین ها و املاح مختلف همگی در یک نوع غذا گنجانده نشده اند پس باید با مصرف انواع گروه های مواد غذاهای مختلف تمام نیازهای بدنمان را تامین کنیم .

وی خاطرنشان کرد :باید میزان مصرف غذا را بر اساس فعالیت های بدنی که داریم تنظیم کنیم یعنی هر چه قدر فعالیت بدنی بیشتر داشته باشیم مسلما باید کالری غذای ما بیشتر باشد تا انرژی از دست رفته جبران شود.

سید"ابوالقاسم سیدی" کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شیروان نیز که یکی از داوران ارزیابی این جشنواره بود گفت:انتخاب گروه‌ها غذایی، انتخاب نوع  روغن مصرفی ،روش پخت و طعم و مزه و زیبایی ظاهری و همچنین میزان مصرف شکر و نمک از ملاک‌های ارزیابی غذاهای پخته‌شده توسط  شرکت‌کنندگان بوده و  بر همین اساس بهترین غذاها انتخاب و به شرکت‌کنندگان برتر جوایزی اهدا شد.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ غذای سالم و سنتی ،آشنایی با تجربیات و آموخته‌های دیگران و تنوع غذاهای اصیل ایرانی از دیگر اهداف این جشنواره بوده است.

دکتر "حسین زارع" مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان نیز از شرکت همکاران در جشنواره غذایی و ترویج فرهنگ غذاهای محلی و سالم اظهار خرسندی نمود و در پایان علاوه بر تجلیل از کلیه شرکت کنندگان در این جشنواره ،خانم ها بهادری ،بک زاده  ،برات زاده  ،صابری ، جعفری مقدم و شفائی که غذای آن ها نمرات بالاتری از آیتم های ارزیابی کسب کرده بودند جوایز ویژه دریافت نمودند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.