پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۷۱۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۳۵۰۰ مورد

سه شنبه ٢٥ مهر ١٣٩٦ ساعت ١١:٢٠ ق.ظ   ( بازدید : 817 نفر )

به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایرانی همایش ورزشی ویژه بانوان دانشگاه برگزار شد .

به گزارش وب دا مشاور امور بانوان سرپرست دانشگاه در این آیین که به همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه برگزار شد، گفت : فعالیت های فیزیکی منظم در کاهش استرس ، اضطراب ، افسردگی و احساس انزواطلبی تأثیر اساسی دارد و این پدیده برای زنان نیز بسیار حائز اهمیت است و روند رشد بیماری افسردگی را در جوامع کاهش می دهد .

دکتر"مینا لنگری" با تاکید بر این که ورزش منظم می تواند در بالا بردن ضریب سلامت زنان و پیشگیری از بیماری ها مؤثر باشد ،تصریح کرد : میزان ابتلا به پوکی استخوان در زنان بخصوص در دوران بعد از یائسگی بیش از مردان است و فعالیت های بدنی نسبتاً سنگین مثل پیاده روی تند و دویدن برای رشد طبیعی استخوان ها و اسکلت بدن و کاهش ضایعات استخوانی مؤثر است و در بالا بردن استحکام ، توازن و کاهش خطر افتادگی ماهیچه ها نیز نقش دارد.

به گفته وی فعالیت های فیزیکی منظم به همراه رژیم غذایی مناسب یکی از مؤثرترین روش های کنترل چاقی و باقی ماندن در وزن بدنی ایده آل در میان زنان است .

"لنگری"افزود: فعالیت های فیزیکی منظم و ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی می تواند از بروز بیش از نیمی از بیماری های غیرواگیر و مزمن نظیر دیابت (غیروابسته به انسولین ) پیشگیری نماید.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه نیز در ارتباط با این برنامه گفت: به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش و هفته ملی سلامت بانوان ایران با شعار ورزش، نسخه رایگان سلامت بانوان، همایش ورزش‌های همگانی "ویژه بانوان دانشگاه" صبح امروز در رشته های طناب زنی، پرش، دو میدانی و لی لی در بوستان شهربازی بجنورد برگزار گردید.

دکتر« ابراهیم زاده »افزود: همایش های فرهنگی ورزشی فرصت مناسبی برای اثبات توانمندی ورزشی  در عرصه های مختلف است که می تواند در قالب جشنواره های فرهنگی ورزشی در طول سال استمرار داشته باشد.

شایان ذکر است این مراسم با حضور 70 نفر از بانوان شاغل در دانشگاه برگزار شد و با تقدیر از نفرات برتر مسابقات ورزشی به کار خود پایان داد.

نفرات برتر به شرح ذیل اعلام گردید:

مسابقه پرش جفت پا:

1-خانم ملیحه یزدانی

2-خانم عفت حکمت آرا

3-خانم گلی

مسابقه پرش زیگزاگ:

1-خانم مرضیه لنگری

2-خانم نیره بیژنی فر

مسابقه طناب زنی :

1-خانم قربانی

2-خانم جباری

مسابقه لی لی :

1-خانم فرخی

2-خانم رحمانی

3- خانم پوریان مهر

مسابقه دو میدانی :

1- خانم سپهر

2- خانم شهسوار

3- خانم عباس زاده

4- خانم اسدی

5- خانم آزادمرد


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.