پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۷۶۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۸۸۳۵ مورد


از اثرات مخرب بازی های رایانه ای در کودکان و نوجوانان می توان به افت تحصیلی ، گوشه گیری و انزواطلبي و تقویت رفتارهاي خشونت آميز اشاره کرد.

به گزارش « وب دا » کارشناس مسئول کودکان معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان این مطب گفت : صدمات اسکلتی ، مشکلات بینایی ، تنبل شدن ذهن و آسیب های جسمانی و تربیتی  از دیگر اثرات مخرب عادت به بازی های رایانه ای است.

« مریم دادجو » با اشاره به اینکه برخی والدین بی توجه به اثرات مخرب این بازی ها فقط می خواهند فرزندانشان ساعاتی آرام باشند تاآنان به کارهای روزانه خود بپردازند افزود : رسالت والدین تربیت صحیح ، شکوفایی و بالندگی استعدادهای فرزندانشان است و مسلما در این مسیر هر مانع و هر معضلی را باید از میان برداشت.

این مسئول تاکید کرد : باید به فرزندانمان بیاموزیم رایانه نیز مانند تلویزیون یا دیگر وسایل ديجيتال باید در حد متعادل استفاده شود و استفاده بیش از حد می تواند ضررهای جسمی و روحی به دنبال داشته باشد.

وی همچنین افزود : والدین هنگام خرید بازی های رایانه ای نهایت دقت را به عمل آورند و بازی هایی انتخاب کنند که تولید داخل و متناسب با سن کودک باشد و سرعت یادگیری و مهارت را بالا ببرد نه اینکه فقط برای وقت گذرانی و تفریح باشد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.