پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۶۳۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۰۵۸۵ مورد


آگاهی از راهکارهای کاهش استرس و ارتقای سلامت روان در محیط کار توسط مدیران ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه گفت : ایجاد جو صمیمی و همراه با همدلی، صداقت، همکاری متقابل و احترام ، ارزیابی و کنترل عوامل زیاد آور در محیط کار از روش های کاهش استرس و ارتقای سلامت روان در محیط کار توسط مدیران است.

«زهرا یوسف نژاد» افزود : پرهیز از روش های مبنی بر زور و اجبار، شناسایی استعدادهای بالقوه کارکنان و فراهم ساختن شرایط برای بالفعل شدن و رشد و شکوفایی این استعدادها در حد توان و امکانات محیط کار نیز جزو این روش ها به شمار می رود.

وی استفاده صحیح از افکار و نظرات کارکنان در تصمیم گیری ها را مهم و ضروری دانست و تصریح کرد : شناسایی دلیل واقعی کم کاری و غیبت از کار، بی حوصلگی و بی علاقگی به کار، و بی دقتی کارکنان توسط رئیس یا مدیر لازم و ضروری به نظر می رسد.

وی اظهار داشت : توجه به مشکلات و مسایل شخصی و خانوادگی کارکنان، فراهم آوردن شرایط ارتقای علمی و کاربردی برای کارکنان، راهنمایی گرفتن در صورت بروز مشکل، به کار بردن تشویق به موقع و انگیزه مند ساختن کارمندان، عدم تبعیض در محیط کار، تشریح اهداف و خط مشی سازمان برای کارکنان در کاهش استرس و ارتقای سلامت روان کارکنان موثر است.

وی خاطرنشان کرد َ: ایجاد امکان استفاده از مرخصی به ویژه پس از اوج فشارهای کاری، امکان استراحت کوتاه چند دقیقه ای در فواصل کاری در مواقع خستگی، خودداری از انتقاد شدید و بزرگنمایی نکات منفی، راهنمایی برای اصلاح ضعف ها و اشتباهات و ارجاع به روانشناس یا مشاور سازمان در صورت نیاز می تواند باعث ایجاد محیط کاری لذت بخش و برانگیزاننده شود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 4 نظر

سه شنبه ٢ آبان ١٣٩٦ ساعت ١٨:١٨ ب.ظ

باسلام واحترام فراوان این توصیه ها در سیستم اداری بهداشتی جایگاهی نداره ما این ها را به بقیه ارگان ها می گوییم در حالی که خود سیستم بهداشتی درمانی به وضعیت روحی کارکنان خود اصلا توجهی ندارد

محمدکاظم جعفریچهارشنبه ٣ آبان ١٣٩٦ ساعت ٧:٥٧ ق.ظ

احتراما تا زمانی که مدیران سیستم و سازمان به بلوغ فکری نرسند و اطلاعات و دانش لازم در برخورد با مسایل سلامت روان پرسنل را نداشته باشند نمیتوان به مدینه فاظله رسید. عمده مشکلات همان نکاتی بود که به انها به طور مشروح رسیدگی شد . امید انکه مدیرن ما با اتخاذ تفکر سیستمی برای راهبر سیستم ها بتوانند با فشارهای ناشی از کار را که از علل اصلی استرس در محیط کار هست را بردارند.

محمدکاظم جعفریچهارشنبه ٣ آبان ١٣٩٦ ساعت ٧:٥٩ ق.ظ

احتراما تا زمانی که مدیران سیستم و سازمان به بلوغ فکری نرسند و اطلاعات و دانش لازم در برخورد با مسایل سلامت روان پرسنل را نداشته باشند نمیتوان به مدینه فاظله رسید. عمده مشکلات همان نکاتی بود که به انها به طور مشروح اشاره شد . امید انکه مدیرن ما با اتخاذ تفکر سیستمی برای راهبر سیستم ها بتوانند با فشارهای ناشی از کار را که از علل اصلی استرس در محیط کار هست را بردارند.

مجتبیچهارشنبه ٣ آبان ١٣٩٦ ساعت ٨:٢٥ ق.ظ

باسلام مطالب بالا بسیار جالب بود ولی امیدواریم شرایط فراهم شود تا این قضیه جدی گرفته شود بنده به خاطر شرایط سخت کاری و استرس فراوان و 24ساعت کاری بیمار شده و دارو مصرف میکنم وبرای هیچکس مهم نیست کلا تنها چیزی که مهم نیست سلامت کارکنان است