پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۸۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۵۷۰۷ مورد

یكشنبه ٢٢ دی ١٣٩٢ ساعت ١٣:٥١ ب.ظ   ( بازدید : 2979 نفر )

بانوان خانه دار برای تضمین سلامتی خود باید به ورزش بپردازند.

به گزارش « وب دا » مدیر گروه سلامت جمعیت ،خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه با تاکید بر اهمیت و نقش ورزش در سلامتی زنان خانه دار گفت: ورزش سبب ارتقای کیفیت زندگی،ایجاد حس خوب بودن،لذت بردن از زندگی،افزایش توان جسمی و ذهنی می شودهم چنین از بروز بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های عضلانی اسکلتی، پوکی استخوان و کمردرد و درد های مزمن جلوگیری می کند.

دکتر« مریم پور آدینه »خاطر نشان کرد :این دردها در زنان به خصوص زنانی که به میانسالی نزدیک می شوند و یائسگی و تغییرات هورمونی در آن ها رخ می دهد بیشتر است.

به گفته وی بیماری ها و تغییرات میانسالی در بدن زنان به خصوص زنانی که به ورزش اهمیت نمی دهند و کمتر اهل ورزش هستند به نسبت مردان بیشتر دیده می شود.

وی ضمن توصیه به زنان خانه دار برای انجام فعالیت های ورزشی ، راه رفتن را یکی از تمریناتی عنوان کرد که باعث آمادگی قلبی و عروقی فرد می شود.

دکتر «پور آدینه» ادامه داد: بانوان خانه دار بهتر است برای خرید از وسایل نقلیه استفاده نکنند و تا حد ممکن مسیر خرید را پیاده بپیمایند و سرعت خود را در پیاده روی افزایش دهند به این صورت که نحوه ایستادن،بالا گرفتن سر،جمع کردن دست ها وکاهش طول قدم ها کمک می کند که سرعت فرد افزایش یابد و کالری بیشتری سوزانده شود.

وی تاکید کرد :بانوان باید به هر دلیلی در منزل برای خود تحرک ایجاد کنند مثلا می توانند در حین صحبت با تلفن را بروند.

دکتر «پور آدینه» جارو کشیدن ،شستن ظرف با دست،پاک کردن شیشه ها را از عواملی عنوان کرد که باعث تقویت عضلات دست و بالا تنه می شود .

به گفته وی بانوان خانه دار به راحتی در منزل می توانند ورزش های مفید و کوتاه مدت انجام دهند و توصیه کرد: 15 دقیقه و 3 بار در روز ورزش هایی نظیر گرم کردن و تمرینات کششی و قدرتی برای تقویت عضلات ،افزایش چابکی ،سرعت و حفظ تناسب اندام مناسب است.

وی با اشاره به مدل یک برنامه ورزشی 15 دقیقه ای ، اظهار کرد: در جا حرکت کردن و تغییر وضعیت از یک پا به پای دیگر به مدت چند دقیقه سبب گرم شدن بدن و شروع فعالیت ورزشی می شود ،سپس ورزش های کششی مانند کشش عضلات ساق پا،بالا آوردن پاها،کشش عضلات پهلو ها، نگاه داشتن مچ پاها با دست،حرکات دراز و نشست و انجام تمرینات قدرتی با استفاده از دمبل می تواند قدرت عضلات دست و پا را افزایش دهد.

وی به زنان خانه دار توصیه کرد تا نرمش های کششی مثل خم و راست کردن آرنج، چرخش ساعد ، کمر و شانه ها به طرفین و خم و راست کردن مفصل زانو را در طول روز انجام دهند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.