پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۸۰۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۸۸۷۱ مورد

دوشنبه ٢٣ دی ١٣٩٢ ساعت ١٠:٥١ ق.ظ   ( بازدید : 675 نفر )

گلوکوم يا آب سياه به دليل افزايش فشار داخل چشم به وجود مي آيد و با بالارفتن سن ميزان ابتلا به اين اختلال افزايش مي يابد.

به گزارش « وب دا» يک پزشک متخصص بيماري هاي چشم، گلوکوم را يکي از بيماري هاي شايع سنين بالا اعلام مي کند و مي گويد: گلوکوم يا آب سياه به 2 دسته زاويه باز و بسته تقسيم مي شود که در موارد زاويه باز مشکل بسيار است و به تدريج آتروفي و باريک شدن عصب بر اثر فشار چشم به وجود    مي آيد و در واقع عصب چشم عملکرد خود را از دست مي دهد.

دکتر «مهدي سخايي» با بيان اين که آب سياه از نوع زاويه بسته زودتر و در سنين پايين تر بروز مي‌کند، مي افزايد: داشتن سابقه فاميلي و خانوادگي در بروز آب سياه بسيار مؤثر است و افرادي که در خانواده، سابقه ابتلا به اين بيماري را دارند بايد به شکل دوره‌اي براي بررسي وضعيت چشم خود مراجعه کنند.

وي تصريح مي کند: افراد داراي سابقه خانوادگي آب سياه يا گلوکوم بايد در 35 سالگي توسط چشم پزشک معاينه اوليه خود را براي اطمينان انجام دهند و سپس هر 6 ماه تا يک سال وضعيت چشم هاي خود را کنترل کنند.

وي عنوان مي کند: در مرحله حاد يا زاويه بسته ابتلا به آب سياه، علاوه بر درد چشم، تاري ديد، قرمزي، تهوع و استفراغ و حساسيت به نور مشاهده مي شود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.