پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۶۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۶۴۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۴۴۳۲ مورد


مراسم تکریم و معارفه قائم مقام رئیس دانشگاه و رئیس حوزه ریاست ، معاونین درمان و غذا و دارو با حضور ریاست دانشگاه، معاونین و مدیران استانی در تالار شهید آوینی بیمارستان امام علی (ع) برگزار شد.

به گزارش « وب دا » رئیس دانشگاه در این مراسم با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت ، درمان و سلامت استان تیم خبره و خوبی در حال خدمت به مردم هستند ، بیان کرد : در سیستم دانشگاه همانند دیگر سازمان ها لازم است در فواصل زمانی افرادی با ایده ها و ظرفیت های جدید ، مسئولیت ها را به عهده بگیرند و از مدیرانی که تا کنون عهده دار مسئولیت های بزرگ بوده اند تشکر می کنیم .

دکتر « علی حق بین » به پروژه های انجام شده در 4 سال گذشته اشاره کرد و گفت : با درایت و تدابیر ریاست اسبق دانشگاه « دکتر گلمکانی »  و با اجرای طرح تحول نظام سلامت پروژه های زیادی در دانشگاه به بهره برداری رسید و 500 تخت بیمارستانی اضافه شد و کارهای بزرگ دیگری نیز در دانشگاه در دست اقدام است.

این مقام مسئول افزود : با اجرای طرح تحول سلامت ،کارهایی که باید خیلی سال قبل در حوزه درمان انجام می شد به انجام رسید ، اصلاح تعرفه ها ، رضایت مندی 80 درصدی مردم از طرح تحول سلامت ، رایگان شدن زایمان طبیعی و کاهش سزارین ، بهبود هتلینگ و توسعه فضای بیمارستان ها ، اورژانس ها و ساخت واحدهای زایمانی ال دی آر  و... از کارهای بزرگی بود که با طرح تحول انجام گرفت.

دکتر «حق بین » در ادامه بیان کرد : در کار پزشکی سیاست وارد نیست و وظیفه ما درمان بیماران و خدمت به مردم است و امیدواریم با تلاش هر چه بیشتر وضعیت سلامت مردم روز به روز بهتراز قبل شود.  

قائم مقام رئیس دانشگاه و رئیس حوزه ریاست نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مبنای توسعه انسان سالم است ،  بیان کرد : 75 درصد سلامت مردم به عهده سایر ارگان هاست و تنها 25 درصد سلامت به عهده وزارت بهداشت است و ما در مجموعه دانشگاه دست یاری به سوی همه مدیرانی که درسلامت مردم نقش دارند دراز می کنیم.

دکتر« علی حجازی » در ادامه تصریح کرد : طرح تحول نظام سلامت که مورد عنایت رهبری ، رئیس جمهور و وزیر بهداشت است؛ با هدف عدالت در سلامت ، حفاظت مالی از مردم و ارتقای خدمات سلامت رقم خورد ، سهم سلامت از بودجه کشور افزایش یافت و زیر ساخت ها متخول شد و 10 میلیون و 700 نفر نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.  

وی با بیان اینکه وضعیت مالی کشور در شرایط خوبی قرار ندارد تصریح کرد : باید صرفه جویی را مدنظر قرار داده  و مدیریت مالی بهتری داشته باشیم و با سرمایه انسانی موجود تولید ثروت و کارآفرینی نماییم.  

به گفته وی تحول اساسی ، تحول در تفکر ، اندیشه و برنامه هاست و ما در قبال فکر دانشجو و درمان بیماران مسئولیم . دانشگاه مهد تولید علم و انسان سازی است و باید جهادگونه دراین راستا تلاش کنیم.

معاون درمان دانشگاه نیز در این مراسم بیان کرد :با علم به تمام مشکلات درحوزه درمان این مسئولیت را پذیرفتم و امیدواریم در راهی که شروع کردیم ،قدم های استواری رو به جلو برداریم.

دکتر « علی نظری» با تاکید بر لزوم کاهش هزینه ها ،تصریح کرد : تلاش می کنیم به تمام اهدافی که مورد نظر است برسیم تا بتوانیم دردی از مردم را کاهش دهیم.

معاون غذا و دارو نیز تصریح کرد : داشتن برنامه عملیاتی برای همه ما واجب است و ملزم به پیروی از برنامه علمیاتی هستیم تا سرمایه های ملی هدر نرود .

دکتر« علی یوسفی » در حوزه غذا و دارو برنامه هایی وجود دارد و وظیفه ما سرعت بخشیدن به اهداف و رصد آن ها است.

در پایان این مراسم از زحمات دکتر وکیلی معاون اسبق غذا و دارو قدردانی گردید و حکم ابلاغ دکتر « حجازی» به عنوان قائم مقام رئیس دانشگاه ، دکتر « نظری » به عنوان معاون درمان و دکتر« یوسفی» به عنوان معاون غذا و دارو توسط ریاسنت محترم دانشگاه و در جمع مدیران استانی به ایشان اعطاء گردید .  


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.