پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۴۷۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۴۲۶۱ مورد


سطح دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی با تشکیل و تکمیل پرونده الکترونیک سلامت خانوار در کلیه گروه های سنی افزایش می یابد.

به گزارش « وب دا » معاون بهداشتی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : قدم اول برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت ، شناسایی و مراجعه مردم و تشکیل پرونده جمعیت شناختی برای آن ها بود که در حال انجام است و اگر افرادی تاکنون اقدام به تشکیل پرونده نکرده اند می توانند به مراکز بهداشتی مراجعه و برای دریافت خدمات سلامتی ، پرونده تشکیل دهند.
دکتر « سید احمد هاشمی » با بیان اینکه هدف از اجرای پرونده الکترونیک ، ایجاد یک منبع قابل دسترسی از اطلاعات سلامت و بیماری افراد و استفاده از آن ها در مراحل مختلف ارائه خدمات است ،تصریح کرد : صرفه جویی در وقت بیماران و پرسنل سلامت ، کاهش خطاهای پزشکی و بهبود نتایج درمان بیماران با آگاهی بیشتر کادر درمانی از سوابق پزشکی بیمار ، از جمله مزایای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت می باشد.
این مسئول افزود : پرونده الکترونیک سلامت مجموعه اطلاعات مرتبط با سلامت شهروندان از پیش از تولد تا پس از مرگ است که به صورت مداوم و با گذشت زمان به شکل الکترونیک ذخیره می شود و درصورت نیاز در دسترس افراد مجاز(پزشک معالج) قرار می گردد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 1 نظر

محمد علی وارنگدوشنبه ٢٠ آذر ١٣٩٦ ساعت ٩:٥١ ق.ظ

سلام وخدا قوت خدمت معاونت محترم بهداشتی که الحق پرتلاش ودلسوزند-آرزوی سلامت وتوفیق برای ایشان