پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۴۶۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۰۴۱۵ مورد


با اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت ، در مناطق ویژه اجتماعی(حاشیه شهر) و شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت در سه شهرستان بجنورد ، شیروان و آشخانه خدمات سلامت ارائه می گردد.

به گزارش « وب دا » معاون بهداشتی دانشگاه در خصوص این مطلب بیان کرد : از تاریخ یک دی ماه سال 94 برنامه مراقبت های اولیه در شهرهای بالای 20 هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در سه شهرستان بجنورد ، شیروان و آشخانه شروع شده است.

دکتر « سید احمد هاشمی » تصریح کرد : ایجاد و راه اندازی واحدهای بهداشتی و درمانی در مناطق شهری و ویژه اجتماعی و حاشیه شهرها ، ساخت و خرید ملک چندین مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت در مناطق شهری و حاشیه شهرها ، اجرای هتلینگ در سه مرکز و دو پایگاه سلامت از جمله اقداماتی است که در شهرهای بالای 20 هزار نفر و حاشیه شهرها انجام شده است.

این مسئول در ادامه افزود : جذب نیروی کارشناس تغذیه و روانشناس و ارائه خدمات روانشناسی و تغذیه ای به جمعیت تحت پوشش در مناطق شهری و حاشیه شهر ، تجهیز مرکز خدمات جامع سلامت و 27 پایگاه سلامت به کامپیوتر جهت اجرای سامانه سیب ، آموزش 156 نفر مراقب سلامت ، ساخت و تجهیز و راه اندازی کلینیک جهت ارائه خدمات در قالب برنامه سلامت دهان و دندان در مرکز خدمات جامع سلامت مدنی از دیگر اقدامات انجام شده می باشد.

وی همچنین بیان کرد : ارائه خدمات اکتیو به جمعیت مناطق ویژه در غالب خدمات بهداشت روان ، اعتیاد به انواع مواد مخدر و .. مشکلات سوء تغذیه ، ارائه خدمات و مراقبت های بارداری ، مامایی ، کودک ، بهداشت محیط ، دفع صحیح زباله و فاضلاب و... از دیگر اقدامات ارائه شده به این گروه هدف می باشد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.