پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۹۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۲۱۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۹۹۵۰ مورد

دوشنبه ٢٠ آذر ١٣٩٦ ساعت ٩:٥٠ ق.ظ   ( بازدید : 507 نفر )

در تهیه داروهای بدون نسخه( OTC) به منظور پیشگیری از بروز عوارض دارویی ، باید از داروساز مسئول فنی داروخانه ها مشاوره گرفته شود.

به گزارش « وب دا » معاون غذا و داروی دانشگاه با اشاره به نقش مهم داروسازان و مسئولان فنی داروخانه در ارائه مشاوره دارویی در مورد همه داروها و مهم تر از همه داروهای بدون نسخه، بیان کرد : در زمان تهیه دارو به بخصوص داروهای بدون نسخه  افراد می توانند از  داروسازان در خصوص نحوه استفاده ، دوز مصرفی ، دوره درمان ، فواصل مصرف ، تداخل دارویی ، عوارض ، شرایط نگهداری و مصرف دارو در دوران بارداری و شیردهی مشاوره بگیرند.

دکتر « علی یوسفی » تصریح کرد : داروهای سرماخوردگی ، ضدسرفه ، مسکن و ضد التهاب ، گوارشی و ویتامین ها و مکمل ها از جمله گروه های دارویی بدون نسخه هستند که بیشترین درخواست را دارند.

این مسئول تاکید کرد : بهتر است شهروندان از مصرف خودسرانه داروها بخصوص آنتی بیوتیک ها و حتی مکمل ها خودداری کرده و لزوما آن ها را با دستور پزشک خریداری و مصرف نمایند.

این مسئول در ادامه تاکید کرد : همراه با وارد شدن داروهای نسخه ای قوی تر و داروهای OTC  بیشتر به قفسه دارویی داروخانه ها ، داروسازان باید اطلاعات روزآمد را در خصوص داروها به خصوص داروهای بدون نسخه دریافت نمایند تا بتوانند بیماران را در تصمیم گیری در خصوص نوع داروی خریداری شده راهنمایی کنند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.