پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۰۶۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۲۸۵۲ مورد

چهارشنبه ٢ بهمن ١٣٩٢ ساعت ٩:١٤ ق.ظ   ( بازدید : 1912 نفر )

امکان ابتلای زنان شاغل به آرتروز گردن و کمر درد در صورت ورزش نکردن بسیار زیاد است.

به گزارش « وب دا » مدیر گروه سلامت جمعیت ،خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان این موضوع که زنان شاغل با توجه به نوع اشتغال و فعالیت روزانه ممکن است دچار آسیب و ناتوانی های متعدد شوند ؛به بانوان شاغل انجام فعالیت های ورزشی در محیط کار را توصیه کرد.

دکتر «مریم پورآدینه» آسیب دیدگی مهره های گردن و بروزآرتروز گردن را یکی از موارد آسیب دیدگی در این افراد عنوان کرد و گفت: این عوارض به خصوص در افرادی که در طول روز بیشتربه سمت پایین نگاه می کنند ، رخ خواهد داد.

به گفته وی پشت میز نشینی به عضلات ناحیه گردن آسیب می زند بنابراین به کارمندان توصیه می شود هر 2 ساعت از جای خود بلند شده و حرکات کششی انجام دهند.

وی ادامه داد: حرکات کششی سینه ای ،حرکات پاروزنی در حالت نشسته،بالا آوردن شانه ها،کشیدن تنه و پایین آوردن آن،تاب دادن تنه ،جلو آوردن چانه،تمرین ایزومتریک گردن و چرخش گردن می تواند از گردن درد جلوگیری کند.

وی بیان کرد: کمر درد نیز از عوارضی است که زنان کارمند به دلیل نشستن های طولانی مدت پشت کامپیوتر به آن دچار می شوند.

دکتر «پور آدینه» کشش عضلات کمر ، تقویت عضلات شکمی و اصلاح گودی کمر را از جمله حرکات موثر برای پیشگیری از این عارضه عنوان کرد.

وی افزود : انقباض عضلات شکمی به سمت ستون مهره ها ؛رساندن یک زانو به سینه،بالا بردن پا به شکل صاف،کشش پایین کمر،پل زدن،بلند کردن لگن و خم شدن به جلو در وضعیت زانو زده از جمله عواملی هستند که به تقویت عضلات کمری کمک می کنند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.