پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٣١ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۱۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۰۴۳۶ مورد


بیش از یک هزار مادر باردار در کلاس های آمادگی برای زایمان در شهرستان بجنورد شرکت کردند.

به گزارش وب دا مسئول واحد جمعیت و خانواده مرکز بهداشت بجنورد اظهار داشت:تاکنون بیش از یک هزار مادر باردار در این کلاس ها شرکت کرده و گواهی نامه آموزشی دریافت کرده اند.

دکتر"تکتم یزدانی" با بیان اینکه شرکت در این کلاس ها کامل کننده مراقبت های معمول دوران بارداری است تصریح کرد : این کلاس ها سبب افزایش اعتماد به نفس در مادر و آگاهی از توانایی های بدن خویش می شود ضمن اینکه سبب کاهش ترس و اضطراب و کسب آرامش هر چه بیشتر مادر و ارتباط عاطفی و روحی موثر با جنین و متعاقبا باعث تضمین سلامت روانی نوزاد در آینده خواهد شد.

به گفته وی حضور در این کلاس ها به پذیرش آسان تر نقش مادری و توانمندی هر چه بیشتر والدین در امر مراقبت از نوزاد کمک می کند همچنین سبب کاهش اختلالات شایع و نگران کننده در طی بارداری و بعد از آن، به دلیل تعلیم تکنیک های اصلاح وضعیت و ورزش ها خواهد شد.

وی تصریح کرد : بنابر اعلام دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت محل برگزاري این کلاس ها باید در مراكز بهداشتي درماني، بيمارستان ها، مراكز مشاوره خدمات مامايي باشد و مادران باردار توسط ماماهاي آموزش ديده در خصوص آمادگي براي زايمان آموزش داده شوند .

دکتر«یزدانی»خاطرنشان کرد : زمان شروع برنامه در بيمارستان ها و مراكز مشاوره مامايي از سال 1387و در مراكز بهداشتي درماني از دي ماه سال 1393 است و مادران از هفته 20بارداري مي توانند به يكي از اين مراكز براي شركت در كلاس مراجعه كنند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.