پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۷۰۷۶ مورد

سه شنبه ٢٦ دی ١٣٩٦ ساعت ١٠:٣٩ ق.ظ   ( بازدید : 205 نفر )

پيگيري و درمان بيماري تيروئيد در دوران بارداري ضروري است.

به گزارش وب دادکتر"تکتم یزدانی" مسئول واحد خانواده و جمعيت مركز بهداشت بجنورد با تاكيد بر اين مطلب اظهار داشت: کسانی که در گذشته سابقه ابتلا به بیماری‌های خود ایمنی تیروئید را داشته اند یا آنتی بادی ضد تیروئید در خون دارند باید قبل از بارداری یا در صورتی که حاملگی آنها ناخواسته است در هفته‌های اول بارداری آزمون TSH انجام دهند که از این طریق تمام مشکلات تیروئید پیش‌بینی خواهد شد و در صورت نیاز درمان صورت می‌گیرد.

وی افزود: مقدار ید مورد نیاز بدن زن در دوران بارداری بسیار بیشتر از آن است که بخواهد از طریق نمک یددار تأمین شود ؛به همین دلیل به زنان توصیه می‌شود که از سه ماه قبل از بارداری ترکیبی از اسید فولیک و ید مصرف كنند و در سه ماه اول بارداری نیز استفاده شود.

وي افزود:بعضی از متخصصین زنان برای سه ماهه دوم بارداری قرص مولتی ویتامین تجویز می‌کنند که چون این قرص ترکیبی از مولتی‌ویتامین و ید است مشکلی در كمبود يد ایجاد نمی‌ شود.

به گفته وی بعد از حاملگی نیز زنانی که به نوزاد شير می‌دهند باید ترکیب اسید فولیک و ید یا ترکیب مولتی‌ویتامین و ید استفاده كنند.

وی تصریح کرد:  در زمان بارداری نیاز زن به دریافت ید بیشتر می‌شود زیرا ید بیشتری از دست داده و هم متابولیسم بدن بالا می‌رود و دیگر اینکه نیاز جنین به ید از طریق بدن مادر تأمین می‌شود. در این دوران کارکرد تیروئید بین ۳۰ تا ۶۰ درصد افزایش می‌یابد و در صورتی که زن باردار دارای عملكرد تیروئید طبیعی باشد فقط کاركرد آن زیاد می‌شود اما در غیر اینصورت مشکلاتی برای جنین ایجاد می‌شود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.