پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۵۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۵۴۷۶ مورد

چهارشنبه ٢٧ دی ١٣٩٦ ساعت ٩:٤٦ ق.ظ   ( بازدید : 357 نفر )

درمان ریشه دندان و اقدامات پس از آن را به تعویق نیندازید .

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دندانپزشک متخصص اندونتیست دانشگاه با اعلام این مطلب گفت : درمان ریشه یا آن چه به عنوان عصب کشی شناخته می شود معالجه مجرای ریشه دندان است.

دکتر «مهسا دستپاک» افزود : درمان ریشه عملی است که طی آن بافت عفونی یا ملتهب موجود در کانال دندان برداشته می شود تا دندان از آسیب میکروب ها در آینده در امان باشد.

وی تصریح کرد : کانال ریشه و حفره پالپ فضاهایی در ساختمان دندان است که به طور طبیعی بافت های عصبی و رگ های خونی و بافت های سلولی دیگر را در خود جای می دهد و اگر پوسیدگی دندان در مراحل اولیه درمان نشود، پوسیدگی از مینای دندان عبور کرده و به عاج می رسد و در نهایت می تواند به فضای پالپ یا ریشه دندان گسترش یابد.

وی توضیح داد : ورود میکروب ها به پالپ دندان باعث ایجاد التهاب در آن و باعث تحریک پایانه های عصبی و در نهایت شروع دردهای دندانی می شود.

وی اظهار داشت : هنگام درمان ریشه بعد از برداشتن پوسیدگی و یا نسج دندانی، دندانپزشک به کانال های داخل ریشه دسترسی پیدا می کند و بافت ملتهب یا عفونی را به کمک وسیله مخصوصی به نام فایل خارج می کند.

وی خاطر نشان کرد : کانال یا کانال های پالپ فقط حاوی عصب نیستند و حتی در برخی موارد عصب آن ها ممکن است به علت کاهش خون رسانی از بین رفته باشد اما باکتری ها و محصولات آن ها در این کانال ها وجود دارد.

دکتر«دستپاک» با بیان این که این کانال ها به دلیل پوسیدگی ،عفونت را به قسمت ریشه می برند و باعث می شود در اثر واکنش های التهابی استخوان دچار التهاب و تحلیل شود و از بین برود، گفت : دندانپزشک از روند اتفاقات گفته شده پیشگیری و یا در صورت مواجه شدن آن را درمان می کند.

وی افزود : این عمل با خارج کردن محتویات کانال ریشه، تمیز کردن آن ها و شکل دادن کانال های ریشه به نحوی که مواد دارویی شستشو دهنده تا انتهای کانال ها برسد و در پایان با پر کردن کانال ها با موادی که برای بدن بی ضرر هستند به گونه ای که امکان عبور میکروب ها کاهش یابد، انجام می شود.

وی تصریح کرد : پس از این عمل، دندان می میرد و اگر بعد از آن، دندان پوسیده و یا به هر دلیلی عفونی شود، باید تحت درمان ریشه مجدد یا عمل جراحی انتهای ریشه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد : زیاد بودن فاصله زمانی بین تخلیه مواد عفونی و پر کردن دندان شانس عفونت های بعدی را بالا می برد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.