پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۰۷۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۲۸۶۳ مورد


75 درصد عوامل مربوط به سلامت مردم مربوط به عوامل اجتماعی است و تنها 25 درصد حوزه سلامت در اختیار وزارت بهداشت است .

به گزارش « وب دا » معاون اجتماعی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : دوسوم سلامت مردم مربوط عوامل اجتماعی و به عهده بقیه نهادها ، سازمان ها و خود مردم است و با همکاری های بین بخشی و مشارکت فعال مردم قابل کنترل است .

دکتر « محسن شهریاری » با اشاره به اینکه نقش عوامل اجتماعی در سلامت تا کنون مورد بی توجهی قرار گرفته و کار زیادی در این زمینه انجام نشده است ، تصریح کرد : با افزایش همکاری بین بخشی در داخل وزارت و با افزایش اقدامات برون بخشی و ارتباط با سایر نهادها و مردم ، این حلقه گمشده یعنی سهم 75 درصدی عوامل اجتماعی به منظور ارتقاء سلامت در جامعه به کمک همگان اصلاح می شود .

این مسئول در ادامه افزود : هدف از تشکیل معاونت اجتماعی ؛ پیگیری و رفع مشکلات و مولفه های موثر بر سلامت که شامل عوامل بین فردی(دوستان ، خانواده ، همکاران و ... ) و عوامل محیطی ( آب ، خاک ، اقتصاد ،حمل و نقل و... ) می باشد به منظور  ارتقای سطح بهداشت عمومی و حرکت به سمت جامعه سالم است.

دکتر « شهریاری » با اشاره به اینکه چارت تعریف شده برای این معاونت نوپا در شهرهای بزرگ 21 نفر می باشد، یادآور شد : درشهرهای با جمعیت کمتر این چارت 11 نفره است که شامل کارشناسان عوامل اجتماعی موثر بر سلامت ، حوزه خیرین ، حوزه آسیب های اجتماعی و کارشناسان آموزش ، مددکاران و در نهایت سازمان های مردم نهاد می باشد.

به گفته وی این معاونت فعالیت خود را در دانشگاه آغاز کرده است و ظرف چند روز آینده و بعد از استقرار در ساختمان معاونت به صورت رسمی آغاز به کار خواهد نمود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.