پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۲۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۸۰۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۲۷۵۴۴ مورد


در راستای تولید محصولات کشاورزی سالم و حمایت از محصولات بومی ،معاونت غذا و دارو با جهاد کشاورزی همکاری و تعامل خواهد داشت.

به گزارش " وب دا " معاون غذا و داروی دانشگاه در ارتباط با جلسه ای  که با حضور رئیس و معاونین جهاد کشاورزی استان برگزار گردید بیان کرد : این جلسه در راستای ارتقاء ایمنی و سلامت محصولات کشاورزی استان و تعامل و همکاری فی مابین برگزار شد و مقرر گردید از ظرفیت های موجود و توانمندی های این معاونت برای دسترسی مردم به محصولات سالم استفاده شود.

دکتر " علی یوسفی " با تاکید بر اهمیت ایمنی غذا از مزرعه تا سفره ، تصریح کرد : با توجه به اینکه جهاد کشاورزی در چرخه نظارت و تولید محصولات کشاورزی و غذایی مسئولیت خطیری بر عهده دارد ، امکانات و نیروی انسانی تخصصی در جهاد فرصتی برای استان است تا با همکاری خوب و سازنده سلامت مردم را بتوان بیشتر و بهتر تامین و تضمین نمود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی معاونت نیز با اشاره به وجود برخی مشکلات و چالش ها در حوزه کاری مشترک از جمله بررسی باقیمانده سموم و فلزات در محصولات کشاورزی و صدور مجوزهای تولیدی بیان کرد : آموزش و فرهنگ سازی مردم و کشاورزان در زمینه عدم استفاده از سموم قاچاق و غیر مجاز و توجه به تولید گندم با کیفیت و نگهداری آن در انبارهای مورد تایید معاونت غذا و دارو باید مورد توجه قرارگیرد و بتوان محصولات بومی استان را به یک برند تبدیل نمود .

مهندس " یزدانی " مدیر آزمایشگاه معاونت غذا و دارو هم برهمکاری لازم برای انجام آزمایشات مشترک مورد نیاز محصولات کشاورزی پر مصرف جهت اطمینان بخشی از سلامت آنها تاکید کرد.

دکتر" عبدل آبادی " مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت نیز در این جلسه بر استفاده از ظرفیت غنی گیاهان دارویی استان برای انجام اقدامات مشترک تاکید نمود و افزود : حضور کارشناسان جهاد کشاورزی در گشت های مشترک بخصوص از  عطاری ها ضرورت دارد.

در پایان جلسه رئیس جهاد کشاورزی  استان بیان کرد : دغدغه ماهم همانند معاونت غذا و دارو تولید محصولات سالم ، ایمن و امنیت غذایی است و تمام تلاش ما فراهم سازی بستر مناسب برای برای ایجاد مزارع  ، باغ ها و دامداری های سالم می باشد .

وی با اشاره به اینکه تاکید ما استفاده از  کمترین میزان مجاز سم مورد تایید در محصولات کشاورزی است ، اعلام کرد: آماده همکاری و انعقاد تفاهم نامه برای تعامل و همکاری هرچه بیشتر با معاونت غذا و دارو هستیم تا بتوانیم در مسئولیت خطیرمان در این حوزه  موفق تر عمل نماییم.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.