پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۱۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۶۱۷۶ مورد

یكشنبه ١ بهمن ١٣٩٦ ساعت ١١:١ ق.ظ   ( بازدید : 175 نفر )

فشار خون بالا و کنترل نشده عامل مهم خونریزی های مغزی است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، عضو هیئت علمی دانشگاه و پزشک متخصص مغز و اعصاب با اعلام این مطلب گفت : 13 درصد کل سکته های مغزی را خونریزی های مغزی تشکیل می دهد که دلیل آن پاره شدن یک شریان مغز و وارد شدن خون به بافت های اطراف می باشد.

دکتر «زهرا شمس زاده» افزود : به دلیل افزایش فشار خون در زمان طولانی و در نهایت ضعف و مستعد شدن دیواره رگ ها، خونریزی رخ می دهد.

وی آنوریسم مغزی را از دیگر دلایل خونریزی مغزی اعلام کرد و اظهار داشت : آنوریسم مغزی که شامل گشاد شدگی شریان هاست، فرد را در معرض پاره شدن شریان و خونریزی مغزی قرار می دهد.

وی تصریح کرد : اختلالات خونی، بیماری های متابولیک مانند بیماری های کبدی، ناهنجاری های رگ های خونی و تومورهای مغزی از دیگر دلایل خونریزی های مغزی به شمار می رود.

وی با بیان این که بسته به محل و شدت خونریزی علایم متفاوت است، خاطرنشان کرد : سردرد (به صورت ناگهانی و سریع)، تشنج، احساس ضعف و خواب رفتگی ،درد اندام های یک طرف، تهوع و استفراغ، افت هوشیاری ناگهانی، تغییرات بینایی چشم، عدم تعادل، اختلال در تعادل بدن، اختلال در بلع و کاهش هماهنگی بدنی از علایم و نشانه های خونریزی مغزی به شمار می رود.

وی تاکید کرد : با مشاهده هر کدام از موارد بالا هر چه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کنید.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.