پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۲۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۳۸۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۹۴۰۸ مورد

سه شنبه ٢٤ بهمن ١٣٩٦ ساعت ٩:٤٣ ق.ظ   ( بازدید : 524 نفر )

آئین معارفه دانشجویان ورودی جدید و جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه برگزار شد .

به گزارش وب دا قائم مقام رئیس دانشگاه در این آئین که در تالار اجتماعات بیمارستان امام حسن (ع) برگزار شد ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر بر ضرورت درک دانشجویان از انتظارات جامعه از خود تاکید نمود .

دکتر" علی حجازی" گفت: جامعه امروز ما به افراد صاحب نظر،کارشناس،مبتکر، با سواد و خلاق و دارای ایده و عمل نیاز دارد و باید دانشجویان انتظارات جامعه را بشناسند و خود را در این مسیر تقویت کنند.

وی اظهار داشت: نسل دیروز ما شهدای عزیزی بودند که از جان و مال و هستی خود گذشتند و ثمره خونشان انقلاب را به ارمغان آورد و جوانان و دانشجویان امروز رسالت دارند این انقلاب را با جهاد علمی در مسیر تعالی و شکوفایی تقویت کنند.

وی در ادامه به چند نکته کلیدی ویژه دانشجویان جدید الورود اشاره نمود و افزود: دانشجویان علوم پزشکی متولیان سلامت آینده جامعه هستند و باید خود را تعالی بخشند و مهارت بیاموزند و در کنار علم و تقوا در مسیر ارتقای سلامت جامعه گام بردارند .

وی اظهار داشت:توجه به علم و علم آموزی امری مستمر و بی وقفه است و باید سعی کنید از تمام لحظات خود با قوت،امید و انگیزه بهره ببرید زیرا آینده جامعه متعلق به شما دانشجویان است.

وی تاکید کرد:سعی کنید جلوتر از دیگران باشید ،دستیابی به علم در دنیای امروز به راحتی امکان پذیر است .

وی با بیان اینکه دانشجویان امید انقلاب و آینده سازان جامعه هستند  و در آینده باید سرنوشت جامعه را رقم بزنند افزود:دشمنان نمی خواهند پیشرفت کنیم ،نمی خواهند دانشجویان عالم و خلاق داشته باشیم و می خواهند ما را سرگرم کنند و لاابالی گری،فساد و عدم روحیه علم آموزی را ترویج می دهند و سعی می کنند ما را درگیر مسائل روزمره و پوچ کنند.

قائم مقام رئیس دانشگاه اظهار داشت:گرچه این دانشگاه نوپاست اما سعی کنید از حداقل ها استفاده بهینه ببرید،در هر زمینه ای که پتانسیل داشته باشید می توانید در این دانشگاه فعالیت کنید .

وی به لزوم یادگیری مهارت جدا از فراگیری علم تاکید کرد و افزود: برخی فارغ التحصیلان قابلیت های مهارتی چندانی ندارند و صرفا علم آموزی کافی نیست و مهارت آموزی نیز لازم است.علم در کنار اخلاق و ایمان می تواند زیبا و تاثیر گذار باشد  ضمن اینکه ابزار پیشرفت هر کشور علم است.

دکتر"حجازی" با اشاره به این که هم اکنون با مشکل مدرک گرایی در جامعه مواجه هستیم، به ضرورت داشتن علم و ایمان و اخلاق در کنار یکدیگر اشاره کرد و افزود: آنچه بر سر بشریت آمده از سر بی اخلاقی است ،علم بدون اخلاق راه به جایی نمی برد .

به گفته وی امروزه فضاهای مجازی وقت زیادی از همه می گیرند و استفاده صحیح و علمی از این فضاها پسندیده است و باید در جهت معرفت افزایی و علم افزایی از این حوزه بهره برد اما اگر درگیر مسائل پوچ  و بی معنا شویم سرمایه عمر و جوانی خود را از دست داده ایم.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.