پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۸۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۵۵۰۹ مورد

شنبه ٢٨ بهمن ١٣٩٦ ساعت ١٥:٥ ب.ظ   ( بازدید : 466 نفر )

چهارمین جلسه ستاد اقامه نماز و تجلیل از فعالین نمازی دانشگاه با حضور امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

به گزارش وب دا در این جلسه دکتر" حق بین "رئیس دانشگاه اظهار داشت : دانشگاه علوم پزشکی واحدهای تابعه متعددی دارد که نماز در تمامی واحدها اقامه می شود.

دکتر"حق بین " افزود: نماز انسان را از بسیاری از اعمال ناثواب حفظ می کند و در راستای ایجاد بستر مناسب برای اقامه نماز در فضای معنوی تمام دغدغه و تلاش ما ایجاد نمازخانه هایی در شأن دانشگاه است و مسئولان دانشگاه خود باید برای اقامه نماز حضور داشته باشند و این مهم سبب ایجاد همدلی و از بین رفتن فضای خشک اداری می شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا در ساختمان پردیس دانشگاه مسجد باشگوهی برای انسجام برنامه ها و مراسم های معنوی یک پارچه احداث شود.

دکتر "فریمان ابراهیم زاده" معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه نیز در ادامه اظهار داشت:بیشترین هزینه ها در دانشگاه صرف امورات فرهنگی می شود و طبق شاخص های موجود از سوی وزارت بهداشت و درمان ،جزء برترین دانشگاه ها از نظر تخصیص هزینه ها به بخش فرهنگی هستیم.

به گفته وی علی رغم داشتن مشکلات بسیار ، دانشگاه علوم پزشکی توجه خاصی به مسائل فرهنگی معطوف می دارد و فعالیت های فرهنگی خوبی انجام می گیرد که حائز توجه است.

وی تاکید کرد:ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز جزء بهترین ها در دانشگاه علوم پزشکی است .

نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد نیز در ادامه اظهار داشت:کسانی که نماز را سبک می شمارند مورد شفاعت در قیامت قرار نمی گیرند،قرآن سفارش کرده نماز را حفظ کنید تا نماز شما را حفظ کند.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین "یعقوبی" طبق گفته امیر المومنین(ع) نماز وسیله نزدیکی انسان مومن با خداست و باید نماز را در رأس برنامه های زندگی خود قرار دهید.

وی تاکید کرد:نماز هم پیشگیری می کند و هم درمان است، روح انسان را آرامش می بخشد و بهترین درمان فکر و روح بشر است.

وی در ادامه ضمن بیان حدیثی از امیر المومنین افزود: نماز همچون حصاری ضربات شیطان را پس می زند  تا به جنت انسان را رهنمون کند.

وی گفت:این دانشگاه روحانیون خوبی را به کار گرفته است و نماز های دانشگاه اول وقت و منظم اقامه

می شود .

به گفته وی در ادارات مدیران باید پیش قدم باشند و نماز را در اولویت قرار دهند،باید در جهت الگو سازی گام بردازند .

"یعقوبی"تصریح داشت:نماز پشتوانه معنوی ماست و فضای اداری را تلطیف می کند.

در ادامه از دکتر فتح الله فانی به عنوان پزشک نمونه نمازی ،هادی دولتی پرستار نمونه نمازی،حجت الاسلام یغموری امام جماعت نمونه و دکتر ابراهیم زاده معاون فرهنگی دانشجویی و حجت الاسلام قدیمی دبیر ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی در بین دستگاه های اجرایی استان تقدیر شد.

بر پایه این گزارش دانشگاه علوم پزشکی در میان دستگاه های فرهنگی،آموزشی و پژوهشی استان با کسب 89 امتیاز حائز رتبه اول در حوزه اقامه نماز شده است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.