پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٣١ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۰۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۰۷۲۹ مورد

یكشنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٦ ساعت ١٣:٥١ ب.ظ   ( بازدید : 406 نفر )

جلسه ارائه گزارش عملکرد و بررسی نیازها و دغدغه های مجمع خیرین سلامت استان با حضور استاندار معزز خراسان شمالی برگزار شد .

به گزارش « وب دا » در این جلسه که با حضور استاندار و معاونین استانداری ، ریاست دانشگاه ، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه ،رئیس نظام پزشکی استان ، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت و اعضای هیئت مدیره و عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در محل استانداری خراسان شمالی برگزار گردید، مهندس« صالحی» با اشاره به اهمیت بهره گیری از توانمندی های مادی و معنوی خیرین در گسترش امور سلامت در جامعه با تقویت فرهنگ پیشگیری مقدم بر درمان ، بیان کرد : باید علاوه بر کمک خیرین در ساخت مراکز بهداشتی و درمانی ، به امر پیشگیری و آموزش جامعه و توانمندسازی آحاد جامعه برای حفظ سلامتی نیز توجه نمود.

وی تصریح کرد  : تشکل مردم نهاد خیرین سلامت با همت افراد نیک اندیش و خیر در حوزه بهداشت و درمان توانسته است بخشی از مشکلات مناطق کم برخوردار را رفع نموده و سنت توجه به هم نوعان را در بین مردم و جامعه تقویت نماید.

این مقام مسئول در خصوص درخواست این مجمع مبنی بر حمایت استانداری جهت تخصیص زمین برای احداث مراکز بهداشتی بیان کرد : جانمایی زمین ها با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی باید صورت پذیرد تا مناطق محروم و کم برخوردار بتوانند از این خدمات بهره مند شوند و استانداری نیز در این راستا همکاری لازم را ارائه خواهد نمود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه بیان کرد : علاوه بر دید مثبت دولت تدبیر و امید به حوزه سلامت و پروژه های بزرگی که در این راستا به بهره برداری رسیده است ، خیرین نیز در حوزه سلامت وارد شده و کمک های خوبی صورت گرفته است.

دکتر « علی حق بین » تصریح کرد : باید بتوانیم خیرین را از سطح کشور به سوی استان جذب نماییم تا مناطق کمتر برخوردار از خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب تری بهره مند شوند .

مشاور رئیس دانشگاه در امور خیرین و مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان نیز در جلسه گزارشی از عملکرد این مجمع ارائه نمود و افزود : خیرین استانی و کشوری در حوزه سلامت و ساخت مراکز بهداشتی کمک های خوبی داشته اند اما در استان باز هم نیاز است از ظرفیت خیرین استفاده شود.

مهندس « صفاری » به برگزاری اولین همایش بزرگ تجلیل از خیرین در سال 97 اشاره کرد و گفت : برگزاری اولین همایش بزرگ تجلیل از خیرین در هفته سلامت در استان می تواند زمینه ساز حضور خیرین کشوری در خراسان شمالی باشد.

وی در ادامه با اشاره به نیازها و دغدغه های این مجمع ،  افزود : برای احداث مراکز بهداشتی جدید در سال 97 ( مرکز جامع سلامت شهری 600 مترمربع زیربنا و سه پایگاه سلامت شهری هر کدام 300 متر مربع در بجنورد و 2 پایگاه شهری در شیروان هر کدام 300 متر مربع زیربنا )به تخصیص زمین از سوی سازمان های ذیر ربط با دستور و همکاری استانداری محترم نیاز است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.