پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۳۷۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۲۶۱۳ مورد

چهارشنبه ٢ اسفند ١٣٩٦ ساعت ٩:٤٤ ق.ظ   ( بازدید : 494 نفر )

شایع ترین علت مرگ و میر در مردان 30 تا 70 سال استان حوادث ترافیکی است.

به گزارش « وب دا » مدیر گروه سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان این مطلب به مناسبت هفته سلامت مردان گفت : بر اساس مطالعات انجام شده حوادث ترافیکی ، بیماری های قلبی – عروقی ، سکته مغزی ، پنومونی ، سرطان های ریه ، برنش و معده و نارسایی تنفسی از مهمترین علت های مرگ و میر در مردان (30 الی 70 سال ) بوده است.
دکتر « مریم پورآدینه » با اشاره به اینکه جنس مذکر در همه گروه های سنی در معرض فاکتورهای خطر بیشتری است ، تصریح کرد : به غیر از بیماری های دوره نوزادی و کودکی در سایر دوره های زندگی عوامل خطر محیطی و شغلی ، عادات و رفتارهای نادرست مانند سیگار ، مصرف الکل ، مواد مخدر و استرس سلامت مردان را تهدید می کند.
این مسئول تاکید کرد : بیشتر بیماری های مردان با رعایت توصیه های بهداشتی و اصلاح زندگی قابل پیشگیری و درمان است و مردان حتي با وجود احساس سلامت باید برنامه ای منظم برای انجام معاینات ، آزمایشات و مراجعات بهداشتی داشته باشند.
 وی یاد آور شد : در حال حاضر طرح غربالگری بیماری های غیر واگیر در افراد بالای 30 سال در مراکز خدمات جامع سلامت استان انجام می شود و افراد می توانند با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت به صورت رایگان از خدمات مختلف این مراکز نظیر انجام آزمایشات ، تست قند خون ، تست فشار خون و ... بهره مند و در صورت نیاز به سطوح بالاتر ارجاع داده می شوند .


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.