پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۱۰۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۲۳۳۹ مورد

چهارشنبه ٢ اسفند ١٣٩٦ ساعت ٩:٥٠ ق.ظ   ( بازدید : 184 نفر )

افزایش بافت چربی در اطراف شکم و کمر مردان در ایجاد برخی از بیماریها نقش موثری دارد و می تواند خطراتی به دنبال داشته باشد.

به گزارش « وب دا » مدیر گروه سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : این چربی ها اطراف احشا و اندام های اصلی بدن مانند سیستم گوارش ، کبد و قلب را می گیرد و سلامتی فرد را به خطر می اندازد .

دکتر « مریم پور آدینه » با اشاره به اینکه کبد چرب و پوکی استخوان از عوارض چاقی شکمی است تصریح کرد : چاقی شکمی به طور یقین خطر ابتلا به کبد چرب را بیشتر خواهد کرد و سرعت ابتلا به  پوکی استخوان را نیز در این افراد به مرور افزایش خواهد داد.

وی در ادامه افزود : چاقی شکمی همچنین خطر حمله و سکته قلبی ، پرفشاری خون ،سرطان و دیابت را نیز افزایش می دهد.

این مسئول با بیان اینکه عوامل ژنتیکی و وراثتی ، ورزش نکردن و مصرف کالری بیش از نیاز در افزایش چربی دور شکم تاثیر دارند ،  اظهار کرد :مصرف به اندازه و متعادل مواد غذایی و فعالیت بدنی روزانه و منظم بهترین راهکار برای مقابله با این بیماری است و این دو در کنار هم مانع انباشت چربی در بدن شده و حتی در صورت دریافت مازاد بر نیاز روزانه مواد غذایی ،فعالیت بدنی می تواند كالري بسوزاند و از انباشت آن به صورت چربی در بدن ممانعت کند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.